Pressemelding -

Honeywell lanserer miller DuraSeal fallsikringsblokk for tøffe miljøer: olje, gass, gruvedrift, petrokjemi

ROISSY, Frankrike, 10. januar 2017 – Honeywell (NYSE: HON) har innført Miller® DuraSeal ™ fallsikringsblokk, utformet for å gi større pålitelighet og sikkerhet i de tøffeste miljøene – inkludert offshore vind-industri, onshore og offshore olje- og gassindustri, gruvedrift og petrokjemiske anlegg.

DuraSeal fallsikringsblokk introduserer patentsøkt, forseglet teknologi som hindrer urenheter i å komme inn i blokken – noe designet har mottatt en IP69K-sertifisering for, bransjens høyeste nivå for forseglet teknologi – og sikrer at blokkens bremsesystem, fjæringsmekanisme og lagre aldri blir utsatt for smuss, vann eller kjemikalier.

Produktet inneholder mange andre avanserte, praktiske funksjoner. Bremsesystemet er utformet til å tåle flere fall. Miller Rapid Replace Lifeline er en funksjon ved Miller DuraSeal som gjør det mulig for en kompetent person[1] å skifte ut livlinen i felten. I tilfelle av fall, eller aktivert lastindikator, kan livlinen raskt og enkelt skiftes ut i felten. Enheten er enklere å installere og transportere – og rask, rimelig utskifting av livlinen i felt er mulig. Konstruert for å være inntil 30 % lettere i vekt enn konkurrerende forseglede fallblokker, reduserer DuraSeal brukertretthet og øker produktivitet. Med en vektkapasitet på 140 kg gir DuraSeal beskyttelse for et bredere spekter av brukere som ofte bærer tunge verktøy. DuraSeal krever ingen årlige resertifisering, slik at produktet kan holdes i bruk lenger mens det øker sikkerheten til ansatte.

«Honeywell identifiserte at det var en mangel i markedet på en virkelig robust fallblokk som ikke bare kan håndtere de tøffe miljøene i offshore olje- og gassindustrien samt vind-industrien, men som også gir pålitelig og langvarige ytelse», sier Corentin Barbieux, produktsjef ved Honeywell Industrial Safety EMEA.

«Som navnet antyder, er DuraSeal ekstremt holdbar når det gjelder. Fordi den er hermetisk lukket, er den forseglede teknologien til blokken i tillegg motstandsdyktig mot smuss, vann eller kjemikalier. Produktet yter ekstremt godt i svært krevende forhold, og forbedrer sikkerheten til brukere ute i felten.»

Besøk nettsiden på http://www.honeywellsafety.com for mer informasjon om Honeywell Industrial Safety og selskapets produkter og tjenester.

[1] En ”kompetent person” har fått trening som gir tillatelse til å utføre periodiske inspeksjoner av personlig fallsikringsutstyr fra Honeywell Safety Products iht. EN 365.

• Arbeidsmiljø

• fallsikring
  • sikkerhet

Honeywell Industrial Safety (HIS), del av Honeywell Safety and Productivity Solutions, hjelper organisasjoner med å håndtere sikkerheten på arbeidsplassen. HIS tilbyr et bredt utvalg av industrielle sikkerhetsprodukter – fra personlig verneutstyr for en arbeiders øyne, ører og hode til fallsikringsseler og åndedrettsvern, programvare, nødhjelpsutstyr og monitorer for giftig og brennbar gass som beskytter livet til arbeiderne – overalt hvor de er utsatt for risiko – samtidig som det beskytter operasjonene til selskapet. Honeywell Industrial Safety tar sikkerhet til neste nivå ved å lede omskapingen fra punktløsninger til tilkoblede løsninger. Enten det er klær og tilbehør til gassdeteksjon og personlig verneutstyr eller bærbare og faste enheter, hjelper våre produkter kundene våre med tilkoblet sikkerhetsintelligens i sanntid for å reagere på trusler mot sikkerheten, håndtere risiko i virksomheten og forbedre produktiviteten. HIS hjelper kundene med å ta bedre avgjørelser ved å koble sensorer i kundenes operasjoner for å gi et nøyaktig sanntidsbilde av sikkerheten til enhver tid.

Honeywell (www.honeywell.com)er en Fortune 100-leder innen diversifisert teknologi og produksjon og betjener under over hele verden innen luftfartsprodukter og -tjenester, kontrollteknologier for bygninger, boliger og industri, turboladere og ytelsesmateriell. Flere nyheter og mer informasjon om Honeywell er tilgjengelig på www.honeywellnow.com

Dette dokumentet inneholder uttalelser som kan bli ansett som ”fremtidsrettede uttalelser” (forward-looking statements) i henhold til betydningen av avsnitt 21E i Securities Exchange Act fra 1934. Alle uttalelser, annet enn historiske faktaopplysninger, som er rettet mot aktiviteter, hendelser eller utviklingsmønstre som vi eller ledelsen forventer, planlegger, vil utføre, eller tror vil finne sted i fremtiden, er fremtidsrettede uttalelser. Slike uttalelser er basert på visse forventninger og vurderinger hos ledelsen i lys av deres erfaringer og deres oppfatning av historiske trender, aktuelle økonomiske og industrielle forhold, forventet utvikling og andre faktorer de tror er relevante. De fremtidsrettede uttalelsene i denne pressemeldingen er også omfattet av flere betydelige risikoer og usikkerheter, inkludert men ikke begrenset til økonomiske, konkurransebaserte, myndighetsbaserte og teknologiske faktorer som påvirker vår virksomhet. Slike fremtidsrettede uttalelser er ikke garantier for fremtidig ytelse, og faktiske resultater, utviklingsmønstre, og forretningsavgjørelser kan avvike fra det som er forespeilet i slike fremtidsrettede uttalelser.

Pressekontakt Field Marcom Manager Europe