Pressemelding   •   mai 09, 2014 10:41 CEST

Fornebu, 9.mai 2014: Hans-Henrik Merckoll tar over rollen som salgsdirektør for de største kundene i HP Norge fra 3.juni 2014 og vil rapportere til administrerende direktør og går inn i HP Norges ledergruppe.

Hans-Henrik Merckoll kommer fra stillingen som Senior Vice president i EVRY, hvor han tidligere har sittet i konsernledelsen med ansvar for konsulentvirksomheten til EVRY. Før det var han administrerende direktør for Telenor Telehuset og tidligere har han ledet HP sin partner enhet i Norge 5 år.

«HP Norge gleder seg til å få Hans-Henrik som kollega igjen! For partnere og kunder vil han bidra med tung bransjeerfaring, høyt energinivå og solid teknologisk og forretningsmessig løsningskompetanse. Hans-Henrik er en robust leder som er opptatt av folk og engasjement, og han vil bli en viktig bidragsyter i fortsettelsen av vår omstillingsreise i HP,» sier administrerende direktør for HP Norge, Anita Krohn Traaseth.

«Jeg ser veldig frem til å komme tilbake til HP og ikke minst få lov til å være med å videreutvikle HP som Norges beste IT leverandør og arbeidsplass. Det å løfte HP sin posisjon i samarbeid med partnere, til å bli en av de viktigste tjenesteleverandørene basert på HP sin unike produktplattform med fokus på vekstområder som Cloud, Sikkerhet, Mobilitet og Bigdata mener jeg blir viktig,» sier Merckoll.

HP er et av verdens største IT-selskap og tilbyr utskrifts- og personlige dataprodukter, IT-tjenester, programvare og løsninger som forenkler teknologiopplevelsen for forbrukere og virksomheter. For mer informasjon om HP, besøk www.hp.no.

I Norge har HP hovedkontor på IT Fornebu i Bærum, rundt 330 ansatte og ca. NOK 4 milliarder i omsetning.