Hewlett-Packard presenterer et Android-basert nettbrett for forbrukermarkedet

Pressemelding   •   feb 26, 2013 14:18 CET

BARCELONA,Spain, Feb. 24, 2013 — Den 24 .februar presenterte HP sin nye HP Slate7, et rimelig Android 4.1 (Jelly Bean) nettbrett med enkel tilgang til Google Mobile services.

Med en skjerm på 7 tommer og en vekt på 368 gram er HP Slate7 et perfekt nettbrett i rustfritt stål med svart, grå eller rød bakside. Det er også bransjens første nettbrett som tilbyr BeatsAudio for å gi brukeren den beste lydopplevelsen.

HP Slate7 tilbyr tjenester som Google Now, Google Search, Gmail, YouTube, Google Drive og Google+ Hangouts for videosamtaler med flere personer, samt tilgang til applikasjoner og digitalt innhold gjennom Google Play.(1)

" For å møte den økende interessen for nettbrett blant forbrukere og bedrifter, vil HP tilby en rekke formater og utnytte ulike operativsystem. Vår nye Android HP Slate7 gjør sitt inntog på forbrukermarkedet, mens vår banebrytende bedriftstilpassede HP ElitePad med Windows® 8 er perfekt for bedrifter og myndigheter. Begge leveres med den service og support som man forventer seg av et HP-produkt", sier Staffan Sjöberg, produktsjef for forbuker-PC i HP Norge.

HP’s nettbrett slutter seg til bedriftens nystartede Mobility Global Business Unit, som startet opp i september 2012 med Alberto Torres som Senior Vice President.

Bruk og nyt

En  ARM Dual Core Cortex-A9 1.6 GHz prosessor gjør HP Slate7 rask og responsiv. Integrert trådløst nettverk gir brukeren tilgang til e-post, internett og nøkkelapplikasjoner. Field Fringe Switching (HFFS) panelet gir en bred visningsvinkel og gjør det enkelt å lese dokumenter, spille spill, se på bilder og video, til og med utendørs.

HP Slate7 har et  3-megapixel kamera på baksiden og et VGA kamera for videosamtaler, video og foto på fremsiden.

Med  HP ePrint(2) applikasjonen kan brukeren enkelt skrive ut så vel hjemme som farten og en eksklusiv utskriftsfunksjon gjør det mulig å skrive ut direkte fra de fleste applikasjoner. En micro-USB-port gjør det enkelt å flytte filer og det finnes ytterligere applikasjoner fra HP som spenner fra eksklusive spill til produktive verktøy.

En mengde enkle og brukervennlige supportverktøy og ressurser hjelper brukeren å dra nytte av alle funksjonene HP Slate7 tilbyr. I tillegg til telefon- og supporttilbudet som følger med  HP Slate7, tilbyr HP kundene å utvide den begrensede standardgarantien med HP Care Pack for opp til tre års service og til og med et alternativ som inkluderer Accidental Damage Protection (ADP) (3)

Pris og tilgjengelighet(3)

HP Slate7 vil være tilgjengelig i utvalgte land i Europa, Midtøsten og Afrika fra mai med en startpris på ca €149.00. Tilgjengeligheten i Norge er anslått til å være i sommermånedene. Prisen er foreløpig ikke bestemt

Les mer om  HP Slate7 på  www.hp.com/slate.

(1) Internet service required and not included.

(2) Requires an Internet connection to HP web-enabled printer and HP ePrint account registration (for a list of eligible printers, supported documents and image types and other HP ePrint details, see www.hp.com/go/eprintcenter).  Mobile devices require Internet connection and email capability.  May require wireless access point.  Separately purchased data plans or usage fees may apply.  Print times and connection speeds may vary.

(3) Estimated street prices. Actual prices may vary.

ARM is a registered trademark of ARM Limited. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com