HP EliteBook 1030 er den nye ultramobile bærbare PCen for forretningsfolk på farten

Pressemelding   •   mai 23, 2016 15:30 CEST

HP EliteBook 1030 profil

Fornebu 23.mai 2016 - HP har lansert HP EliteBook 1030; en ultramobil PC for forretningsmarkedet for deg som setter pris på en stor skjerm og en PC som veier lite.

Denne PCen er spesielt designet for forretningsfolk som er mye på farten. PCen er stillegående og kjølig, selv uten vifte.

Det er enkelt å gjennomføre web-møter ved hjelp av HD-webkameraet og HP Noise Reduction-programvare som fjerner mye av bakgrunnsstøyen. PCen har dessuten optimalisert lydopplevelse ved hjelp av Bang & Olufsen drevet av HP Clear Sound Amp.

«HP EliteBook 1030 er den første 13-tommeren i eliteserien og er ypperlig for blant annet salgsfolk og ledere», sier Anders Bo Forsdahl, produktsjef for PCer for forretningsmarkedet i HP Norge.

PCen er sikret mot virusangrep på BIOS-nivå ved hjelp av HP Sure Start og har sikker pålogging ved hjelp av fingeravtrykksleser.

HP EliteBook 1030 inngår i produktsegementet mellom EliteBook Folio og EliteBook 1040 i vår premium serie av bærbare PCer for forretningsmarkedet. Den har en 13.3" diagonal skjerm i et 12.2" chassis som betyr at skjermen går nesten fra kant til kant. Designet er kompakt og MIL-standard testet med lekker utførelse i aliminium.

PCen finnes både i FHD (non-touch) og QHD+ (touch) display og er 15.7 mm tynn og veier kun 1.16kg.

Andre tekniske spesifikasjoner:

• Sjette generasjons Intel® Core™ M prosessor ( opp til 20 % raskere enn foregående versjon) med opp til 512 GB SSD og opp til 16 GB minne.
  • A 4-cell 40 WHr batteri som gir opp til 13 timers batteritid ( opp til 40 % lengre enn batteritid enn HP EliteBook 1020)
  • HP Premium keyboard og ClickPad for Windows 10 sikrere en mer intuitiv brukeropplevelse med Windows 10.
  • Audio by Bang & Olufsen, along with HP Noise Cancelation Software and HP Clear Sound Amp for greater audio and video collaboration; and the device is Skype for Business certified
  • Security and manageability tools like HP Client Security, HP Sure Start with Dynamic Protection and HP Touchpoint Manager

HP EliteBook 1030 har en veiledende pris fra NOK 19 000,- eksl.mva og er i salg fra i Norge fra begynnelsen av juni 2016.