HP EliteBook Revolve – nytt konverterbart nettbrett for bedrifter

Pressemelding   •   des 06, 2012 13:03 CET

Med sitt nye konverterbare nettbrett med touch-skjerm tilbyr Hewlett-Packard fleksible dataløsninger for ulike kundebehov.

FRANKFURT, Tyskland, 5. desember, 2012
HP utvider i dag sin portefølje av nettbrett tilpasset bedrifter og presenterer neste generasjons konvertible nettbrett, HP EliteBook Revolve — en bærbar PC med touch-skjerm som kan dreies slik at brukeren kan dele arbeidet sitt med andre og som til og med kan slås sammen til et mobilt nettbrett.

HP EliteBook Revolve er designet for bedriftskunder som krever både en tynn notebook og et touchbasert nettbrett. Drevet av den nyeste tredje-generasjons Intel® Core™ prosessorer og optimalisert for Windows® 8(1), tilbyr HP EliteBook Revolve meget god ytelse og grafikk av en fullverdig notebook, sammen med fleksibiliteten til å raskt bytte til et nettbrett med en touchbasert høyoppløselig (HD)(2) skjerm.

HP presenterte samtidig den nye HP Multi-Tablet Charging Module(3) som raskt og enkelt kan lade og lagre opp til 10 nettbrett gjennom kun ett strømuttak. Modulen egner seg til en rekke forskjellige arbeidsmiljøer og sikrer samtlige nettbrett med en egen låsmekanisme.

-  Ansatte vil ha datamaskiner som fungerer slik de selv gjør – fleksibel og tilpasningsdyktig i enhver situasjon. HP vil sørge for at vår Elite portefølje med nye nettbrett i spissen, gir kundene de funksjonene som de ansatte trenger for å arbeide effektivt. Og vi gjør det med et design de kan være stolte av. Alt dette uten å kompromisse med tjenester og beskyttelse som skal bidra til en bekymringsfri IT-tilværelse, sier Kristin Alnes Myren, produktsjef i HP Norge.

Designet for fleksible arbeidsmiljøer

HP Elitebook Revolve er designet med touch-skjerm som kan dreies slik at brukeren kan dele sitt arbeid eller foldes sammen til et ultramobilt nettbrett. Den tilhører HPs niende generasjon  konvertible nettbrett og har alle nødvendige verktøy, inkludert:

• Windows 7 Pro eller Windows 8 Pro for en kjent PC opplevelse med den intuitive opplevelsen av touch, alt drevet av de nyeste Intel prosessorene.
  • En 11.6-tommer diagonal HD(3) skjerm rammet inn av 1.37 kg design(4) tillater mobil frihet uten å ofre ytelse
  • Automatisk justering av skjermretning, lysstyrke samt et opplyst tastatur i full størrelse og med valgfri penn
  • Et 720p HD4 kamera, dual-microphone array, DTS Studio Sound og CyberLink YouCam software inkludert, tillater enkel face-to-face kommunikasjon og opprettelsen av HD web videoer.
  • Premium materialer inkluderer holdbare ripebestandig Corning Gorilla® Glass® 2 og et magnesiumkabinett.
  • Forretningstilpassede tilkoblingsmuligheter for skjerm, tastatur, mus, ytterligere porter eller printer.(2)
  • 3G WWAN,(5) USB 3.0, DisplayPort og sikker NFC(6) for enkel, sikker og rask(7) produktivitet.
  • Forretningstilpassede  komponenter og alternativer av SSD opp til 256 GB med Intel Rapid Start Technology,(8) klar på kun 5 millisekunder.(9)

Arbeid hvor som helst med enkel installasjon, håndtering og sikkerhet
Som alle HP EliteBooks, er HP Revolve fullpakket med IT-verktøy som:

• Active Directory, domain join, support til PXE-boot og et utvalg av HP Client Managementløsninger, som muliggjør sikker installasjon og effektiv håndtering av datautstyr.
  • HP Client Security(10)  leverer sikkerhetsløsninger som f eks to HP BIOS Protection og Microsoft Defender(11) samt Microsoft Security Essentials; en innebygd certifisert TPM-chip for datakryptering; og fire år med HP Absolute Data Protect for ytterligere beskyttelse av enheten.
  • HP Global Series og HP Custom Integration Services for enkel installasjon for et globalt selskap med konsekvente globale konfigurasjoner og tilpassningsalternativ som eksempelvis corporate image loading.
  • Skriv ut direkte til valgfri ePrint-kompatible HP-skriver eller til en  nettverkstilsluttet HP-skriver uten behov for nedlasting av drivere.. Programvaren til HP ePrint (12)  lar også brukere skrive ut på mer enn 24 000 offentlige plasser som f eks hotell13)

HP leverer nytt tilbehør
I oktober introduserte HP sitt første nettbrett for bedrifter, HP ElitePad 900. I lanseringen av HP ElitePad inngikk også det unike, produktivitetsbesparende HP ElitePad Smart Jackets(2)

HP Multi-Tablet Charging Module,(2) er et av tilbehørene som sørger for at   nettbrettet holder seg fulladet og sikkert til brukeren trenger den.  Modulen fungerer med alle typer nettbrett opp til 10.1 tommer, og er ideell til HP ElitePad og HP ENVY x2 (presentert 30. aug). Det praktiske, designet gjør det mulig å lade to Multi-Tablet Charging Modules samtidig.

Tilgjengelig i mars

HP EliteBook Revolve  og HP Multi-Tablet Charging Module forventes å være tilgjengelig i hele EMEA i mars 2013.

Prisinformasjon presenteres nærmere denne datoen.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com