HP forsterker bedriftsporteføljen med kraftige alt-i-ett- og stasjonære datamaskiner

Pressemelding   •   jun 17, 2013 13:48 CEST

Fornebu 17.juni 2013  -  På HP Discover i Las Vegas har HP lansert HP en bred portefølje med stasjonære datamaskiner som virkelig viser hvor markedet er på vei. HP kan kan nå gi bedriftskunder kraftige  datamaskiner med stilig design som oppfyller en rekke ulike implementeringscenarioer og behov.

Med eksplosjonen av nye mobile formfaktorer de senere årene har stasjonære datamaskiner fått ny relevans på bedriftsmarkedet. Med uovertruffen kapasitet, fleksibilitet og pålitelighet utgjør de stasjonære datamaskinene fortsatt nesten halvparten av det globale PC-markedet. HPs nye produktportefølje gir bedriftskundene det de forventer av en kraftig datamaskin samtidig som den finnes i flere formfaktorer i tynnere design. HPs plassbesparende alt-i-ett-datamaskiner (AiO) er tilrettelagt for en rik multimedieopplevelse og har  de siste sikkerhetsløsningersamt  berøringsskjermer som tilvalg. De nye datamaskinene har også funksjoner som porter for rask lading og HP Wireless Hotspot Software (1)  som spiller en avgjørende rolle i kommunikasjonen med mobile enheter.

”Bedriftsmarkedet krever datamaskiner som har  en kombinasjon av datakraft, produktivitet,  sikkerhet og samtidig en god formfaktor og design”, sier Daniel Antonsson, produktsjef for bedrifts-PC-er i HP Skandinavia. ”HPs nye portefølje av bedrifts-PC-er tar stasjonære datamaskiner til et nytt nivå gjennom kombinasjonen av  utrolig kraftige enheter  ,stilig design og den siste  teknologien».

HPs EliteOne og EliteDesk 800-serier  er HPs kraftigste alt-i-ett  og stasjonære datamskiner for bedrifter og har  det bredeste utvalget av formfaktorer spesielt utformet for måten bedrifter arbeider på i dag. HP Elite 800-seriens datamaskiner drives av fjerdegenerasjons Intel® Core™-prosessor(2) for maksimal ytelse og skarp grafikk samt nye tilvalg for cache- og SSD for enda raskere tilgang til data og applikasjoner(3).

Maskinene holder HP Elite-klasse når det kommer til sikkerhet både med hensyn til  å sikre og håndtere bedriftskritisk informasjon, datamaskinene i seg selv samt brukerindentiteter med Intel vPro teknologi(4). HP er markedsledende innen miljøvennlig PC-teknologi. Den nye HP Elite-serien bruker  er strømbesparende med  en strømforsyning med 94 prosent energieffektivitet.

HP Elite 800 serien omfatter:

HP Elite One 800 er HPs kraftigste,  alt-i-ett-datamaskin tilrettelagt for multimediebruk og med  elegant design. Noen modeller kommer med  Windows® 8 berøringsskjerm  hvor glasset strekker seg helt ut til kanten.(5) Denne alt-i-ett-datamaskinen kommer med DTS Studiolyd og et HD-webkamera som gir meget god  lyd- og videoopplevelse. Den  23-tommer store skjermen  kan heves- og senkes og også roteres mellom stående eller liggende oppsett. Den har også  DisplayPort med Multistream for opp til fire eksterne digitale skjermer(6) og VESA veggmontering (7) .

HP-Elite 800 G1 serien  er designet for å samhandle med de ulike enheter som finnes på en moderne arbeidsplass og gjør det blant annet  mulig for brukerne å raskt lade mobile enheter med hurtigladning gjennom USB-porten samt dele sin internettoppkobling med opp til fem andre enheter med den medfølgende HP Wireless Hotspot applikasjonen(1).  Dessuten kan HPs strenge sikkerhetsprotokoll ytterligere forsterkes med den integrerte ”near-field communication” (NFC)- funksjonaliteten som finnes som tilvalg og for funksjoner som gir rask og enkel fildelning(8)  eller brukerautentisering(9).

HP EliteDesk 800-serien er kraftfull og pålitelig  med ulike alternativ for implementering i klientmiljø, støttet av HPs komplette portefølje av sikkerhetsløsninger. HP Elitedesk 800 kommer med enten Windows 7(10) eller Windows 8 preinstallert.(5)  HP 800-serien gir rask tilgang til data med et utvalg av mange raske og/eller selvkrypterende harddiskalternativ samt mulighet for å ha en liten, avtagbar harddisk hvor sensitive opplysninger kan lagres og senere tas ut og lagres sikkert(3) Den nye designen med USB 3.0 på frontpanelet gjør at man raskt kan koble seg opp mot  andre enheter. EliteDesk 800 er tilgjengelig i en rekke ulike utførelser:

–  HP EliteDesk 800 Tower som er en helt ny tower-design som tar mindre plass men har fullverdig utbyggbarhet. Den har også en PCI-kortplass som tilvalg og som garanterer bred kompatibilitet med tidligere teknologiinvesteringer.

–  HP EliteDesk 800 Small Form Factor har nå en tynn optisk enhet og fortsetter å være den mest etterspurte formfaktoren av alle stasjonære datamaskiner, ettersom den har ytelsen, fleksibiliteten og sikkerheten som de fleste bedriftskunder ønsker.

–  HP ElitDesk 800 Ultra-slim Desktop har et ultratynt design med tre videoutganger hvor skjermene enten kan stå for seg selv eller festes på HPs Integrated Work Center (IWC)(3) slik at man får  samme plasseffektivitet som en alt-i-ett-datamaskin hvor man kan  å bytte skjerm etter behov.

HP ProOne/ProDesk
HP ProOne og ProDesk 600-serierene  har  ny design og  et utvalg av fjerdegenerasjonens Intel Core-prosessor til en overkommelig pris(2). For å møte de ulike forretningsbehovene, tilby HP  et utvalg av Windows 8, Windows 7 eller en mengde ulike Linux-alternativ, HP Support Assistant  HP Client Security applikasjoner for å sikre informasjon, selve datamaskinen og brukeridentiteten. Med  HP ePrint(11)  får man også  rask og enkel trådløs utskrift.Maskinen har også  DTS-lyd for høy lydkvalitet.

HP Pro 600-serien består av:

HP ProOne 600 er en bedriftsklassifisert alt-i-ett-datamaskin som kombinerer et intelligent utformet og plassbesparende design med kraftfull og sikker ytelse. Den har VESA monteringsalternativ(7)  for å spare plass på arbeidsområdet og en 21,5 tommers skjerm som kan kombineres med opp til ytterligere fire skjermer (6). Som HP EliteOne 800, kan også HP ProOne 600 øke sikkerheten med den integrerte NFC funksjonaliteten for funksjoner med Windows 8 som ”tap to share”.(8)

HP ProDesk 600-serien tilbyr de mest populære formfaktorene og en lang og stabil levetid, samtidig som den tilfredsstiller hverdagslige forretningsbehov med hensyn til  ytelse og pålitelighet. Multitasking forenkles med SSD(3)  som er tilgjengelig som tilvalg. HP ProDesk 600-serien finns i to ulike kabinettalternativ:

–  HP ProDesk 600 Tower har en optimal kombinasjon av liteplassbehov og fullverdig utbyggbarhet.

–  HP ProDesk 600 Small Form Factors kompakte kabinett tar liten plass  på skrivebordet  og som alle stasjonære PC-er fra HP bidrar den til å minske energiforbruket ettersom den har en strømforsyning med opp til 94 prosent energieffektivitet på de modeller som finnes på det norske markedet.

Pris og tilgjengelighet

HP EliteOne- og EliteDesk 800-serien, og HP ProOne- og ProDesk 600-serien forventes tilgjengelig i EMEA i juli 2013.

HP EliteOne 800 touch anbefalt pris fra ca 9 000 NOK eks. mva. HP EliteOne 800 anbefalt pris fra ca 7 500 NOK eks. mva. HP EliteDesk 800-serien anbefalt pris fra ca 4 900 NOK eks. mva. HP ProOne 600-serien anbefalt pris fra ca 5 400 NOK eks. mva og ProDesk 600-serien anbefalt pris fra ca 4 500 NOK eks. mva.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Daniel Antonsson, Produktsjef for stasjonære datamaskiner for bedriftsmarkedet, HP Skandinavia

Fotnoter

(1) The wireless hotspot application requires an active internet connection and separately purchased data plan. While HP wireless hotspot is active, on-device applications will continue to work and will use the same data plan as the wireless hotspot. Wireless hotspot data usage may incur additional charges. Check with service provider for plan details. Requires Windows.

(2) Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. 64-bit computing on Intel architecture requires a computer system with a processor, chipset, BIOS, operating system, device drivers, and applications enabled for Intel 64 architecture. Processors will not operate (including 32-bit operation) without an Intel 64 architecture-enabled BIOS.  Performance will vary depending on hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.

(3) Sold separately or as an add-on feature.

(4) Some functionality of this technology, such as Intel Active management technology and Intel Virtualization technology, requires additional third-party software in order to run. Availability of future “virtual appliances” applications for Intel vPro technology is dependent on third-party software providers. Microsoft Windows required.

(5) Not all features are available in all editions of Windows 8. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers and/or software to take full advantage of Windows 8 functionality. Additional information available at www.microsoft.com.

(6) DisplayPort Multi-stream support through integrated graphics is planned to be available in August 2013. Support for up to three external displays is standard. Support for more than three displays requires optional discrete graphics solution, additional cables and may require DisplayPort multi-stream hub.

(7) Mounting hardware sold separately.

(8) NFC file sharing available with Windows 8.

(9) NFC is planned to be available in August. NFC is an optional feature. Tap to share/pair feature requires Windows 8. NFC Authentication software solution is sold separately.

(10)  Not all features are in all editions of Windows 7. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware to take full advantage of Windows 7 functionality. Additional information available at www.microsoft.com/windows/windows-7/.

(11)  Requires an internet connection to HP web-enabled printer and HP ePrint account registration (a list of eligible printers, supported documents and image types, and other HP ePrint details is available at www.hp.com/go/eprintcenter). Requires optional broadband module.  Broadband use requires separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area.  Separately purchased data plans or usage fees may apply.  Print times and connection speeds may vary.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com