HP lanserer en ny Chromebook spesiallaget for utdanningssektoren

Pressemelding   •   jan 20, 2016 17:00 CET

Fornebu, 20. januar 2016 – HP annonserte i dag HP Chromebook 11 G4 Education Edition (EE) – en robust og lett Chromebook™ laget spesielt for studenter og lærere.

“Chromebook maskinene i et klasserom gir enkle, sikre og administrerbare løsninger som utnytter teknologi maksimalt i en læresituasjon” sier Andreas Augdahl,salgssjef offentlig sektor og ansvarlig for utdanningsmarkedet i HP Norge. “ Med HP Chromebook 11 G4 Education Edition (EE) gir vi innovasjon, design og HP-kvaliteten til lærere og studenter i en robust enhet som er laget for å håndtere et tøft skolemiljø. Samtidig gir vi studentene mulighet til å utnytte mulighetene i teknologien, både i- og utenfor klasserommet.'”

Bygd for studenter

Studenter kan være krevende brukere av teknologi, og HP designet HP Chromebook 11 G4 EE med dette for øyet. Maskinen er kun 20 mm tykk, veier bare 1.2kg og er vifteløs. HP Chromebook 11 G4 EE er den tynneste Chromebook for Education [1]. Den er utviklet for å tåle MIL-STD testing, og har en robust konstruksjon med støpte gummikanter. HP sin egen dropp-test fra 70 centimeters høyde viser at PCén tåler fall fra skap og skrivebord [2] . Tastaturet på HP Chromebook 11 G4 EE tåler vannsøl.

Et spesialdesignet hengsel gjør det enkelt for flere å samarbeide over samme skjerm. Som opsjon har PCén en IPS-skjerm som gir bedre bilde fra skrå vinkel og som dermed gjør det enklere for flere å dele skjerm når de samarbeider på samme enhet. For de som benytter nettmøter har maskinen innebygget støyreduksjon som sikrer god lyd.

HP Chromebook 11 G4 EE er utrustet med en Intel® Celeron® processor[3]for rask tilgang til appene og batteriene gir opp til 9,5 timers brukstid[4]som holder gjennom en hel skoledag. Som opsjon får man 3G/4G WWAN[5]tilkobling.

Bygd for de som underviser

HP Chromebook 11 G4 EE er enkel å installere og administrere ved hjelp av opsjonen Chrome Management Console[6]. Lærere og administratorer kan gjennom denne løsningen sikre at lærestedets IT-policy blir fulgt, styre apper og oppdatere operativsystem synkront for tusenvis av Chromebook-enheter.

Tilgjengelighet[8]

HP Chromebook11 G4 EE forventes leveringsklar i Norge i løpet av mars.

Om HP

HP skaper teknologi som gjør hverdagen bedre for alle overalt. Gjennom vår portefølje av skrivere, PCér mobile enheter, løsninger og tjenester skaper vi opplevelser som begeistrer.
Mer om HP http://www.hp.com.

[1]Based on HP’s internal analysis as of January 6, 2016, of Chromebooks with rubberized durability features, including rubber trims and bumpers that pass a 70 cm drop test.

[2]HP drop test results are not a guarantee of future performance under this test condition. Accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.

[3]Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering system is not a measurement of clock speed.

[4]Testing conducted by HP using Google Chrome OS power Load Test. Battery life will vary and the maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See http://www.chromium.org/chromium-os/testing/power-testing for test details.

[5]WWAN is an optional feature and requires factory configuration. Broadband use requires separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions.

[6]Sold separately or as an optional feature.

[7]Color options may vary by region.

[8]Estimated street prices. Actual prices may vary.