HP lanserer nye arbeidsstasjoner som strekker strikken for kreativitet og teknisk arbeidsflyt

Pressemelding   •   apr 06, 2018 14:24 CEST

Høydepunkter:

• HP ZBook serien inneholder et ikonisk design i aluminium med diamantskåret touch-pad.
  • HP ZBook Studio x360 G5 – verdens kraftigste hybrid PC1med den skarpeste 4K skjermen markedet kan oppdrive2 – gir premium brukeropplevelse for uavbrutt kreativitet.
  • HP Z Book 17 G5 – verdens kraftigste mobile arbeidsstasjon3 leverer enestående kraft til brukere som krever ekstra ytelse.

Oslo, 5. april, 2018. HP Inc. har gleden av å lansere femte generasjons HP ZBook mobile arbeidsstasjoner, designet for kreative og tekniske fagfolk, ledere og studenter som krever fremragende ytelse. Den nye serien inkluderer grensesprengende design, innovative verktøy for samhandling, og industriledende sikkerhetsfunksjoner.

HP ZBook Studio x360 G5 er verdens kraftigste hybrid PC1. Denne allsidige bærbare PC-en gir deg profesjonell ytelse til å kunne kjøre flere applikasjoner samtidig – med samme hastighet og respons. Brukerne kan redigere høyoppløselige bilder uten forsinkelser, med NVIDIA® Quadro grafikk og Intel® Xeon® prosessorer. Med HPs innovative 360-graders hengsel kan den brukes som et nettbrett, som gir deg flere muligheter til å presentere arbeidet. Zbook Studio x360 G5 kommer med mulighet for HP DreamColor, «Precision inking» og antirefleks touch. Sammen med 600 nits lysstyrke gjør dette skjermen til verdens skarpeste 4K bærbare skjerm2.

HP ZBook Studio G5 er mindre, raskere og skarpere enn før med verdens skarpeste 4K bærbare skjerm2. HP DreamColor støtter 100 prosent Adobe RGB, har 600 nits lysstyrke og er 20 prosent skarpere enn Apple MacBook Pro 15-tommers Retina skjerm, og 50 prosent skarpere enn Dell XPS UltraSharp 4K skjerm6. I tillegg støtter den opptil 6 TBlagring, med sertifisert NVIDIA® Quadro® grafikk og ultra rask 6-kjerners Intel® Xeon® prosessorer, med 35 prosent høyere ytelse enn for eksempel Apple MacBook Pro8.

Sist høst ble HP ZBook x2 lansert, som gir mulighet for arbeid med Adobe Creative Cloud som gir merkbar ytelse og allsidighet. HP ZBook x2 leveres nå med Intels 8. generasjon av quad core prosessorer som leverer 73 prosent høyere grafikkytelse sammenlignet med Surface Pro9.

HP ZBook 17 G5 leverer ytelsen til en stasjonær, men friheten av en bærbar PC. Brukere vil glede seg over den konstante ytelsen når de redigerer flere strømmer av innhold, manipulerer data eller utvikler i VR. HP ZBook 17 G5 er verdens kraftigste mobile arbeidsstasjon3, laget med 50 prosent mer kjerner i forhold til fjerde generasjon, opp til 10 TB lagring7, 64 GB minne, NVIDIA® Quadro® P5200 grafikk og 20 prosent bedre kjøleløsning for å holde den kjølig og stillegående. Med opp til 50 millioner ulike konfigureringer kan HP ZBook 17 G5 møte de fleste krav, og kan oppgraderes på sekunder uten verktøy.

HP ZBook 15 G5, verdens mest solgte mobile arbeidsstasjon10, leverer en unik ytelse med industriledende sikkerhet og er laget for å håndtere tunge konverteringsprosesser og produksjoner. Med 30 prosent bedre ytelse på kjølingen holder den seg stille og kjølig mens den kjører på maksimal prestasjon. Brukere kan øke produktiviteten med opp til 6 TB lagring, 3 disker og opp til 4 TB PCIe lagring.7 NASA kjøpte nylig 1.200 ZBook 15 mobile arbeidsstasjoner blant annet til bruk på ISS og til bakkesupport.

HP ZBook 15v G5 er en høyytelse bærbar PC, laget for ingeniørstudenter og små og mellomstore bedrifter, med prosessorer som jobber på høy hastighet og er grafikksertifisert for topp ytelse. Alt til en lav pris. Modellen har rask responstid med 6-kjerners Intel® Xeon® prosessorer12 og 32 GB minne, som gjør det mulig å kjøre flere applikasjoner samtidig. Brukere kan raskt få tilgang til 4k-filer med opp til 4 TB høyhastighets lagring7og kan håndtere komplekse 2D og 3D modeller med sertifisert NVIDIA ® Quadro® grafikk. HP ZBook 15v er optimalisert for stabilitet og topp ytelse med applikasjoner fra ledende programvareleverandører som Autodesk, Adobe og SOLIDWORKS. Modellen inkluderer i tillegg opptil 2 TB PCle lagring.

HP DreamColor Z27x G3 Studio Display leverer nøyaktige farger, og inneholder et bredt fargespekter, høyytelses IPS panel og verktøy for bedre arbeidsflyt med HP DreamColor-teknologi. Denne 27-tommer skjermen bruker en integrert pop-up sensor som kalibrerer på etterspørsel eller etter avtalt tid. HP jobber med ledende studioer på visuelle effekter for å lage tilpassede løsninger for en optimal designprosess, inkludert skjermmarkører, fjernstyring og verdens første integrerte tastaturbaserte KVM-switch13for enkelt å bytte mellom enheter. Brukere vil oppleve et bredt spekter av nøyaktige farger fra 99 prosent DCI P3-dekning, 98 prosent Adobe RGB og et 1500:1 kontrastforhold. Den nye HP Z27x innordner seg i DreamColor Studio-serien dammen med HP Z31x DreamColor Studio Display for å komplettere serien av de mest avanserte fargekritiske skjermene i verden.14

Priser og tilgjengelighet

• The HP ZBook Studio x360 forventes å være tilgjengelig i EMEA fra mai med en startpris fra 13.000,- eks mva
  • The HP ZBook Studio forventes å være tilgjengelig i EMEA fra mai med en startpris fra 11.000,- eks mva
  • The HP ZBook 17 forventes å være tilgjengelig i EMEA fra mai med en startpris fra 12.000,- eks mva
  • The HP ZBook 15 forventes å være tilgjengelig i EMEA fra mai med en startpris fra 11.000,- eks mva
  • The HP ZBook 15v forventes å være tilgjengelig i EMEA fra mai med en startpris fra 8.000,- eks mva

Footnotes:

1. Based on HP's internal analysis of convertible non-detachables as of February 2018, and power based on maximum processor, graphics, memory.

2. Based on internal analysis clamshell form factor notebooks with 4K panel, brightness based on nits.

3. Based on HP's internal analysis of ISV- certified mobile workstations as of February 2018, and power based on maximum processor, graphics, memory.

4. HP, Quantitative Research with WW End Users, 2015.

5. Based on HP’s unique and comprehensive security capabilities at no additional cost and HP’s Manageability Integration Kit’s management of every aspect of a PC including hardware, BIOS and software management using Microsoft System Center Configuration Manager among desktop workstation vendors as of Sept. 2017 on HP Mobile Workstations with 7th gen and higher Intel® Processors.

6. Based on maximum configurations and Geekbench 4 score as of February 2018.

7. For storage drives, GB = 1 billion bytes. TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of system disk (for Windows 10) is reserved for system recovery software.

8. Based on maximum configurations and Geekbench 4 score as of March 26, 2018.

9. Based on Cinebench R15 open GL testing as of Oct. 5th, 2017 using max configurations for HP ZBook x2 and Microsoft Surface Pro announced May 23, 2017.

10. Based on IDC Market Share Data of mobile workstation units sold in quarters 1-4 in 2017. IDC Quarterly Workstation Tracker, 2017Q4 A

11. Optional HP DreamColor display with 1 billion colors is sold separately.

12. Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering, branding and/or naming is not a measurement of higher performance.

13. Based on HP's internal analysis as of March 13, 2018 of color critical displays with keyboard switching KVM.

14. Based on HP's internal analysis of color critical displays as of March 13, 2018 with XYZ sensor, calibration up to three pre-sets, controls & powers external instruments from the display, and generates ICC profiles from the display.