HP lanserer nye hybridmaskiner i forbrukersegmentet

Pressemelding   •   jan 05, 2016 12:00 CET

GENEVE, Jan. 5, 2016 – HP Inc. annonserer forbedringer på flere av sine maskiner rettet mot forbrukermarkedet.

HP’s oppdateringer som berører det norske markedet:

En ny og større versjon av nettbrettet Pavillion x2 som vil gjøre brukeropplevelsen bedre.

HP utvider med en ny versjon av sin Pavilion x2  avtagbare PC med 10.1 tommers skjerm Nylanseringen har en 12,1 tommers skjerm for brukere som ønsker en større skjerm for økt produktivitet eller underholdning.  den nye HP Pavilion x2 har nye egenskaper som for eksempel et nytt tynt og lett design i metall, Intel® prosessorer, og en mengde ulike valg innenfor lagringskapasitet og skjermalternativer.

Den magnetiske sammenkoblingen overflødiggjør hengsler og gjør det enkelt å koble fra tastaturet, eller det kan benyttes sammenkoblet som en tradisjonell bærbar maskin med en åpningsvinkel på skjermen på opp til 130 grader. Enheten kan raskt gjøres om til et nettbrett for mobilitet, oppslått modus for å se film, eller teltmodus for spill. Tastaturet er i full størrelse og er kun 1,5 millimeter tykt med en 54 x 98 millimeters pekeenhet.

Med opp til 7 timer og 30 minutters batteritid (6)  veier enheten kun 0,76 kg og er kun 8,4 millimeter tykk. Med tastaturet koblet på veier den 1.47kg (5)  og er kun 15.3 millimeter tykk, noe som gjør den  til en av de tynneste 2-i-1 maskinene i Pavilion serien. Den 12 tommers skjermen er Full HD+(9) (1920 x 1280) gir brukeren en fantastisk opplevelse. Med en 3:2 skjerm(9), får brukeren 18 prosent mer vertikal utnyttelse som er bra for både nettsurfing, dokumentbehandling og billedbehandling.

Kundene har valget mellom  6. generasjon Intel® Core™ M3 prosessorer(7) med 128 GB eller 256 GB SSD lagring(3) og 4GB eller 8GB minne.

HP Pavilion x2 har en USB 3.1 Type-C™ kontakt for lading og gir mulighet for dataoverføring med siste generasjon USB 3.0. Enheten har også en full-size USB 2.0 port for å kunne koble til eksterne enheter og en micro HDMI port for å koble til ekstern skjerm eller TV

Med to frontmonterte høyttalere fra B&O Play kan brukerne nyte sine musikalske favoritter

Tilgjengelighet(10)

HP Pavilion x2 12 tommer forventes tilgjengelig i Norge i januar

About HP Inc.

HP Inc. creates technology that makes life better for everyone, everywhere. Through our portfolio of printers, PCs, mobile devices, solutions, and services, we engineer experiences that amaze. More information about HP Inc. is available at http://www.hp.com.

(6)Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.

(7)Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.

(8)All performance specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower.

(9)Full High-definition (FHD) content required to view FHD images.

(10)Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum.

Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation.

Forward-Looking Statements
This document contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including any statements of expectation or belief and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility the company’s business may not perform as expected; that the company may be unable to successfully implement separation strategies; and other risks that are described in the company’s reports to the U.S. Securities and Exchange Commission, including but not limited to the risks described in the company’s Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2014 and the company’s Quarterly Reports on Form 10-Q for its fiscal quarters ended April 30, 2015 and July 31, 2015. The company assumes no obligation to update these forward-looking statements.

© 2016 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice.

The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements

accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.