HP lanserer verdens minste laserskriver

Pressemelding   •   apr 05, 2018 13:24 CEST

Innovative skrivere som tar liten plass, for små og mellomstore bedrifter.

OSLO, 5. april 2018 — HP Inc. (NYSE: HPQ), den globale lederen på skrivere, har gleden av å lansere HP LaserJet Pro M15 og M28 serien, verdens minste laserskrivere i sin klassedesignet for å gi små og mellomstore bedrifter enestående rask og produktiv utskrift som passer overalt.

Dagens forretningsmodeller forandres, og nye yrker kommer til. I følge World Economic Forum(WEF) utgjør småbedrifter 99 % av den private sektoren i Storbritannia, og 99 % i USA. Samtidig rapporterer WEF at småbedrifter og enkeltmannsforetak utgjør 94,2 % av alle firmaer i Kina.

- Vi har designet vår nye LaserJet Pro serie med tanke på at skriverne skal være enkle i bruk, ha minimal størrelse og være prisgunstige. Dermed kan brukeren fokusere på å drive sin virksomhet – enten det er fra et hjemmekontor, et kontorfelleskap eller på farten, sier Premal Kazi, Head of Home Business/Micro Solutions at HP Inc.

Minste formfaktor med maksimal produktivitet

HP LaserJet Pro M15 og M28-skriverne er 30% mindre enn forrige generasjon og den minste av disse er omtrent like høy som en gjennomsnittlig smarttelefon. Skriverne har et slankt, kompakt design som passer nesten hvor som helst. Selv med den lille størrelsen, kan skriverne skrive ut med hastigheter opptil 18/19 spm.

Enkel mobilutskrift med HP Smart App

HP Smart App gjør det mulig å skrive ut, skanne, og enkelt bestille toner fra en smarttelefon eller nettbrett.

Gunstig laserkvalitet

Den minste laserskriveren i sin klasse fra HP er også vår rimeligste. Skriverne er intuitive, har et enkelt design og sparer energi automatisk med HP Auto-on / Auto-off-teknologi. I tillegg kan forhåndsinstallerte tonerkassetter hjelpe brukerne med å skrive ut dokumenter av profesjonell kvalitet - rett ut av esken.

Tilgjengelighet og priser

HPs nye LaserJet Pro M15 og M28-serie vil bli tilgjengelig for kjøp i Norge fra og med mai 2018. Mer informasjon finner du her.

Veiledende priser: 849,- og 1199,- kroner

---

1World's smallest in-class footprintcompared only to dimensions of majority of worldwide personal laser printers (defined as monochrome laser printers <$100 USD and monochrome laser MFPs <$150 USD); HP internal research of printer manufacturers' published specifications as of October 9, 2017 and Keypoint Intelligence-Buyers Lab 2017 study commissioned by HP. Market share as reported by IDC CYQ2 2017 Hardcopy Peripherals Tracker. Measured footprint for HP LaserJet Pro M15 printer series is 100.64 square inches and for HP LaserJet Pro MFP M28 series is 148.2 square inches. For details, see keypointintelligence.com/products/samples/new-hp-laserjet-series