HP lanserer verdens tynneste bærbare PC

Pressemelding   •   apr 05, 2016 12:30 CEST

Fornebu, 5. april 2016 –   HP leverer på løftet “Keep Reinventing” med den nye HP Spectre som kombinerer stor ingeniørkunst med vakkert utseende og kraftig ytelse.

På dagens New York Times International Luxury Conference hevet HP nivået for hva man kan kalle en premium PC opplevelse med lanseringen av den nye HP Spectre, verdens tynneste bærbare PC (1).

• CNC tilvirket aluminium chassis med tykkelse som et AAA-batteri - kun 10.4mm
  • Kraftig Intel® Core™ i5 og i7 prosessorer leverer topp ytelse
  • Fantastisk til underholdning med en 13 tommers full HD 13.3” skjerm og lyd fra Bang & Olufsen

HP Spectre og den nye Premium-produktporteføljen ble vist samtidig med resultatet av HP sitt samarbeid med de verdenskjente  designerne Tord Boontje og Jess Hannah. Eksklusive luksus-bærbare maskiner - limited edition - i krysningspunktet mellom high-end kunst og ledende teknologi.

“Dagens kunder ser i stadig større grad på teknologi som en forlengelse av personlig stil. De ønsker ultra-tynne og kompromissløse toppmodeller med kraft og høy ytelse" sier Louis Perrin, director, consumer products, Personal Systems EMEA, HP Inc. “HP leverer på dette kravet med å introdusere nye standarder for konstruksjon og design for å kunne bygge verdens tynneste bærbare PC. Den kombinerer en skjerm med smal kant, kraften til Intel® Core™ I prosessorer for å gi en cool og uovertruffen "premium computing experience.”

Verdens tynneste bærbare PC

HP har gjennomgått alle komponenter for å sikre en maskin som gir den beste brukeropplevelsen uten å kompromisse på design, funksjoner eller ytelse. Her er noen av høydepunktene:

• Karbonfiber bunnplate som sikrer den tynne profilen samtidig som den er robust og vekten holdes på kun    1.1kg (2).
  • Høyglansede kobberdetaljer og skjulte hengsler gjør denne maskinen til et smykke og en uovertruffen premium look-and-feel.
  • Et nytt hybrid batteri i to tynne deler gir den samme effekten som de tradisjonelle enkle batteriene med opp til 9,5 timers batteritid(3).
  • Full HD IPS (4) skjerm med tynn kant og med Corning® Gorilla® gir et fantastisk skjermbilde ideellt for bearbeiding av foto, tilrettelegging av presentasjoner eller for å se film.
  • 6. generasjon Intel® Core™ i5 og  i7 prosessorer(5) og en lynrask PCIe SSD lagringsenhet med kapasitet opp til 512GB(7) med opp til 8GB minne for maksimum ytelse. Intel® hyperbaric kjølesystem holder maskinen tilstrekkelig avkjølt selv med kraftige prosessorer i et tynt kabinett.
  • Stereohøyttalere fra Bang & Olufsen med HP Audio Boost teknologi gir brukerne den dybden de ønsker.
  • Tre USB Type-CTM porter hvor to støtter ThunderboltTM gir en av markedets beste I/O muligheter.

Den nye ENVY Hybriden har et tynnere design, lengre batteritid og 4K Display Option

Kraft og ytelse i en ny tynn profil, den nye 15.6” tommer HP ENVY x360 er 21 prosent tynnere, og med lenger batteritid enn forrige generasjon. Den veier bare 2.04kg (2) og er kun 18.8mm tykk. Med et tidløst, helmetall design gir HP ENVY x360 mulighet for  å se eller editere 4K innhold.

Nøkkelfunksjoner:

• Lengre batteritid - opp til 11 timer sammenlignet med 8 timer fra forrige generasjon (3).
  • 6th generasjon Intel® Core™ i5 eller i7 prosessorer(5) med mulighet for Intel® Iris™ grafikk ellerr 6th generasjon AMD A9-9410 Dual-Core prosessorer(8) med Radeon™ R3 Graphics.
  • Full HD (4) skjerm som opsjon og klar premium lyd med HP Audio Boost teknologi og tuning av Bang & Olufsen for å bedre underholdningsopplevelsen
  • To USB 3.0 Type-A porter med en som støtter HP USB Boost, en USB 3.0 type-CTM for dataoverføring, HDMI og SDkortleser.
  • Opptil 8GB minne og single eller dual storage muligheter med opp til 2TB HDD og 256GB PCIe SDD (6).

De nye og kraftige ENVY
maskinene

Den nye generasjonen av HP ENVY har et slankt metalldesign som tilbyr mye kraft og ytelse, samt glasskjermer med tynn kant for å gi brukerne den ultimate visuelle opplevelse. Den har tre USB 3.0 porter og USB T Type-CTM  som støtter dataoverføring og tilkobling av utstyr enkelt..Den har også HP Fast Charge som gir hurtiglading til 90% kapasitet på 90 minutter med avslått maskin (5). Enheten er lettere enn forgjengeren, og med 15.6 tommers skjerm er ENVY 0.2kg lettere enn forgjengeren og veier nå kun 1.99kg(3) med en tykkelse på kun 17.95mm.

HP ENVY i 15,6 tommers utgave inneholder også:

Valg av Intel® Core i™ prosessorer opp til i7 med opsjon UMA(5) eller Intel® Iris™ grafikk

16GB minne med dual storage opsjoner opp til 1TB HDD(6) og 256GB PCIe SSD(6)

Windows Hello(7) support og opsjon HD IR camera(8)

HP Spectre Pro 13

For business formål og mobile profesjonelle vil HP levere HP Spectre Pro 13 G1 med Windows 10 Pro. Den er funksjonell og passende for privat og profesjonell bruk med ytelse som tar deg gjennom en travel arbeidsdag. I tillegg til HP Care Pack opsjonen (9) vil HP Spectre Pro ha ytterligere tjenester for business-segmentet. Bedriftskunder kan velge HP Configuration, HP Deployment, og HP Custom Business Services, for et personlig IT miljø og redusert  setup tid (10). SMB kunder kan velge Helpdesk fra HP Care med tjenester i verdensklasse. HP Subscription inkluderer produkter og tjenester til et fast månedlig beløp for å gi et gunstig finansielt alternativ med en månedlig betalingsplan (11).

Priser og tilgjengelighet(12)

13.3” HP Spectre forventes leveringsklar i Norge i juni med en pris fra NOK 14 990,- inkl.mva.

15.6” Intel-basert HP ENVY x360 forventes leveringsklar i Norge i mai med en pris fra NOK 9 990,- inkl. mva.

15.6” AMD-basert HP ENVY x360 forventes leveringsklar i Norge i juni med en pris fra NOK 7 990,- inkl. mva

15.6” HP ENVY forventes leveringsklar i Norge i juni med en pris fra NOK 9490,- inkl. mva..

HP Spectre Pro 13 G1 forventes leveringsklar iNorge i mai med en pris fra  €1,099

1. Based on HP's internal analysis as of 2/10/16 of vendors shipping >1 million units worldwide annually with clamshell design, Windows or OSX, priced >$400USD, measured at z-height.
  2. )Weight will vary by configuration.
  3. )Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  4. Full high-definition (FHD) content required to view FHD images.
  5. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. 64-bit computing system required. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  6. For storage drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  7. Some features including Windows Hello and Continuum require more advanced hardware. See www.hp.com/go/windows10upgrade and www.windows.com/windows10upgrade. Pre-release product shown, subject to change. Apps sold separately.
  8. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality. Some or all of the features may be unavailable or under development in your market. See http://www.intel.com/realsense for more information.
  9. Service levels and response times for HP Care Packs may vary depending on your geographic location. Service starts on date of hardware purchase. Restrictions and limitations apply. For details, visit www.hp.com/go/cpc.
  10. HP services are optional and are governed by the applicable HP terms and conditions of service provided or indicated to Customer at the time of purchase. Customer may have additional statutory rights according to applicable local laws, and such rights are not in any way affected by the HP terms and conditions of service or the HP Limited Warranty provided with your HP Product.
  11. Financing and service offerings available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries and affiliates (collectively HPFSC) in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Subscriptions to use are available for 24 or 36 month terms. Rates and terms are based on customer’s credit rating, offering types, services and/or equipment type and options. Not all customers may qualify. Not all services or offers are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.
  12. Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries. USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum.

© 2016 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.