HP Norge og Teknologiskolen Hundsund Ungdomsskole inviterer til den offisielle åpningen av det digitale skoleprosjektet Reinvent the Classroom

Pressemelding   •   okt 13, 2016 15:31 CEST

Åpningen foregår på Teknologiskolen Hundsund Ungdomsskole 19.oktober kl 14:00.

Teknologiskolen Hundsund ungdomsskole er én av bare 60 skoler i hele verden som er utvalgt til å bli med på Reinvent the Classroom, for å bidra til å skape en spennende visjon for fremtidens klasserom. Skolen har et teknologitett læringsmiljø og derfor er det et bra sted å teste ut hva Reinvent The Classroom har å by på. De vil fortelle om sin teknologisatsing og sammen med HP presentere prosjektet.

Gus Schmedlen, Vice President for Worldwide Education i HP, som samme dag skal holde åpningstalen på Edtech-dagen under Oslo Innovation Week, vil også delta på åpningen av Reinvent the Classroom på Teknologiskolen Hundsund ungdomsskole.

Reinvent the Classroom går ut på å benytte flere ulike teknologier til forbedret læring i klasserommet. Blant annet gjøres dette med en kombinasjon av teknologiske løsninger som Sprout Pro by HP og en 3D-printer i klasserommet for å bidra til bedre læringsopplevelser.

Bakgrunnen for prosjektet er å vise hvordan utdanningssektoren kan sikre kvalitet i den digitale opplæringen, med hjelp fra næringslivet. Dette krever tilgang til teknologi som fremmer og stimulerer til samhandling, og som gjør det mulig å engasjere både elever og lærere langt utover det en digital skriveblokk eller en lærebok er i stand til.

Prosjektet er i tråd med regjeringens ønske om å legge frem en ny IKT-strategi for skolen neste høst, beskrevet i pressemelding Nr: 83 – 2016, publisert 19. september 2016. Vi håper at prosjektet på Hundsund ungdomsskole vil være et nyttig innspill til departementets ønske om å utnytte potensialet i teknologien bedre og vil være til inspirasjon i startfasen av regjeringens strategiarbeidet om hvordan IKT brukes i grunnopplæringen.

Se eventinformasjon relatert til denne saken for tid og sted. Meld deg på eventet ved å sende mail til ann-kristin.riise@hp.com innen 18.oktober kl 10:00.

Velkommen!