HP Norge sjefen blir ny sjef i Innovasjon Norge

Pressemelding   •   mai 22, 2014 15:23 CEST

Fornebu, 22. mai 2014: Anita Krohn Traaseth (42), administrerende direktør i HP Norge blir ny leder av Innovasjon Norge. Krohn Traaseth tiltrer stillingen 15. september.

«Dette er en spesiell dag. Både vemodig og spennende. Etter å ha jobbet tett med så mange gode HP Norge kolleger i snart fem år, i en omfattende omstillingsituasjon, gjør at det er vanskelig å skille lag. Vi har jobbet sammen under krevende forutsetninger og det har skapt en dugnadsånd og en nærhet som har satt varige inntrykk. HP Norge har mange dyktige kolleger med god styringsfart, aksjekursen vår er på rett vei og jeg gleder meg til å heie fra sidelinjen!

På den andre siden er lederoppgaven og den nasjonale oppgaven som Innovasjon Norge representerer, svært motiverende og umulig å si nei til. Hele landet vårt, samfunnet vårt, privat og offentlig er i omstilling. Kravet til Innovasjon Norge som innovativ kunnskapsorganisasjon og virkemiddel for å fremme innovasjon for så mange på så mange arenaer, lokalt og internasjonalt, blir sentral for å motivere og levere på landets evne til å omstille seg til en fremtid vi vet vil bestå av økt evne til å endre seg, til å være relevant. Også gleder jeg meg til å møte mine 700 nye kolleger og få mer innsikt i kultur og erfaringer de har gjort seg de siste ti årene. Det finnes mange dokumenterte erfaringer og innspill rundt hvem Innovasjon Norge er, bør være og oppfattes som. Det er bra! Det engasjementet er en forutsetning for at vi skal klare å bli bedre. Disse erfaringene blir sentrale for hvor vi legger fokus sammen med styret og våre eiere de neste ti årene, sier Krohn Traaseth.»

Kontaktinformasjon:

Line Kjendlie
Kommunikasjonssjef
Hewlett-Packard Norge AS
+47 958 66 892
line.kjendlie@hp.com

HP er et av verdens største IT-selskap og tilbyr utskrifts- og personlige dataprodukter, IT-tjenester, programvare og løsninger som forenkler teknologiopplevelsen for forbrukere og virksomheter. For mer informasjon om HP, besøk www.hp.no.

I Norge har HP hovedkontor på IT Fornebu i Bærum, rundt 320 ansatte og ca. NOK 4 milliarder i omsetning.