Hvordan kan skolen blande den fysiske verdenen som omgir oss med virtuell virkelighet, og utnytte 3D-teknologiens muligheter til å forvandle gammeldagse lærebøker til læringsverktøy egnet for nye generasjoner?

Pressemelding   •   nov 21, 2016 15:52 CET

Elever ved Teknologiskolen Hundsund ungdomsskole har begynt å ta i bruk teknologi fra HP spesielt tilpasset læring

HP Norge, Microsoft Norge, Intel og Atea har gleden av å invitere til det kreative klasserommet på SETT 28.november 2016 kl 14:00.

I skolene går debatten fremdeles høyt om tradisjonelle problemstillinger relatert til valg mellom Mac eller PC, iPad eller Chromebook, Office 365 eller Google Docs. Både lærere og elever opplever utfordringer med å utnytte potensialet i tilgjengelig teknologi, samtidig som en revolusjon står for døren.

Teknologier som visker ut skillet mellom den virkelige og den virtuelle verden er på vei. Anvendt som del av en overordnet læringsstrategi kan disse teknologiene bidra til bedre læringsopplevelser og økt forståelse.

Vi gir deg anledningen til å gjøre deg kjent med våre løsninger for utdanningssektoren på SETT - hvor HP også vil lansere et nytt produkt spesielt tilpasset skole og utdanning.

Blant annet kan du se

• Sprout Pro og 3D printer
  • Verdenslansering av ny PC designet til skolebruk
  • Mer om programmet “Reinvent the classroom”

Paolo dal Santo, HP Education Manager, EMEA, Andreas Augdahl, Sales Director, HP Education and Public Sector, Norge sammen med administrerende direktør for HP Norge, Verner Hølleland vil være til stede på standen og tilgjengelige for intervjuer.

Vi vil gjerne vite om du kommer slik at vi kan avtale en tid for intervju med. Gi beskjed til ann-kristin.riise@hp.com innen fredag 25.november kl 16:00

SETT er gratis å besøke.