Ny HP Designjet ePrinter gjør det enklere å skrive ut i storformat

Pressemelding   •   jun 11, 2013 13:45 CEST

Fornebu 11.juni 2013  -  HP har lansert to nye web-tilkoblede skrivere med nytt ergonomisk design som gjør det enklere for arkitekter, ingeniører og profesjonelle designere å skrive ut i storformat.

Kreative yrker er mer mobile enn noensinne – man er stadig på farten mellom ulike prosjekter, flyplasser og kontorer. Den kreative prosessen krever statig oftere at man samarbeider mellom ulike team og over ulike tidssoner.

Den nye HP Designjet T920 og T1500 ePrinter bidrar til  økt effektivitet med nye brukervennlige grensesnitt og raske utskrifter i høy kvalitet.  De nye maskinene  levereres med ”cloud print”, som gir mobile brukere et bedre verktøy for å samarbeide mellom ulike team uansett hvor disse befinner seg.

De nye skriverne er utviklet i nært samarbeid med brukerne, allerede tidlig i utviklingsarbeidet og har bidratt til ulike designforslag omkring både ergonomi og grensesnitt.  Basert på disse forslagene designet HP blant annet  en enklere papirmating fra skriverens forside i tillegg til et helt nytt konsept for mottak og oppsamling av de ferdige utskriftene.

Med den integrerte utskriftsoppsamleren for utskrifter på toppen av skriveren, blir utskriftene liggende flatt og ferdig sortert slik at det er enkelt å finne fram til riktig utskrift. Dessuten slipper man å måtte bøye seg ned for å samle sammen utskrifter som på tradisjonelle storformatskrivere.

Det nye  designet har en  flate på toppen som blir en praktisk arbeidsflate hvor man enkelt og raskt kan kontrollere sine utskrifter. Det ergonomiske designet med papirmating fra framsiden, gjør at man kan plassere maskinen  mot en vegg. I tillegg til det funksjonelle designet, har Designjet T920 og T1500 ePrinters markedets raskeste utskriftshastighet. (1)

Økt brukervennlighet takket være et nært samarbeid med kundeneDen  kompakte HP Designjet T920 ePrinter egner seg godt for små og mellomstore arbeidsgrupper.  Risikoen for at utskriftene blandes sammen er minimal takket  være en integrert utskriftsoppsamler som sorterer opp til 50 ark i A4-til A0-størrelse. Den automatiske papirmatingen fra framsiden  gjør håndteringen enkel. Maskinen skriver ut raskt – 21 sekunder for en A1-utskrift  og den er utrustet med  32 GB virtuelt minne slik at den raskt kan  bearbeide  og skrive ut komplekse filer. (1)

HP Designjet T1500 ePrinter er ideel for flere ulike bruksområder ettersom den er utrustet med to ruller og automatisk rullmating som gjør det enkelt og smidig å håndtere flere jobber samtidig med ulike typer medier og størrelser. Sammenlignet med sin forgjenger, har HP Designjet T1500 ePrinter dobbelt så kraftig prosessor og  320GB harddisk. Dette gjør det mulig å skrive ut flere filer samtidig.

HP Designjet T920 og T1500 ePrintere har berøringskjerm i fullfarge som gjør det enklere for brukerne å håndtere  utskriftskøer , utskriftskostnader(2)og forhåndsvisning.  Med seks farger HP originalblekk og HPs nye skriverhode, kan den nye serien produsere helt sort, nøytrale gråtoner, korrekte farger og skarpe linjer.

"Våre kunder søker alltid  etter mer effektive og brukervennlige verktøy for å realisere sine ideer, sier  Ramon Pastor, vice president og general manager for Storformatskrivere i HP. "Tretti  år etter  lanseringen av den første deisgnjetskriveren, fortsetter HP å gi design-, arkitekt-, teknikk- og byggebransjen storformatutskrifter med innovative løsninger og funksjoner. Dette gir brukerne mer tid til kreativitet.

Med HP Designjet ePrint & Share (3)  skriver du ut der du befinner deg

HP Designjet ePrinter portfolio inneholder  HP Designjet ePrint & Share, en gratis web-tjeneste som gjør det enkelt å få tilgang til, vise og skrive ut store dokumenter ved hjelpe av en  Android eller Apple Tablet, smartphone, en bærbar PC  eller en ePrinter berøringskjerm(3).

HP Designjet ePrint & Share  med  HP Designjet T920 og T1500 ePrinterne  kan automatisk lagre kopier av utskriftene dine  i skyen.  Man kan også sende utskrifter som pdf eller et annet format i en epost. (3). Kundene kan senere sende filen direkte til ePrinter adressen og få den skrevet ut, uten å åpne en applikasjon eller driver.

Pris og tilgjengelighet

• HP Designjet T920 og T1500 ePrinter serien forventes å være tilgjengelig i Norge fra slutten av juni og selges via forhandlere.

Veiledende priser

HP Designjet T920 fra ca 27 700,- eksl.mva
HP T1500 ePrinter  fra ca 48 900,- eksl.mva

For ytterligere informasjon, ta kontakt med ansvarlig for storformat i HP Norge, Ralf Trachte

Kontaktinformasjon:

ralf.trachte@hp.com

Mobil: 97555184

• Gjennom å opprette en  konto på www.hp.com/go/eprintandshare blir  HP Designjet ePrint & Share tillgjengelig uten ekstra kostnad for HP Designjet-kunder. Den mobile applikasjonen er tilgjengelig  via Google Play og  Apples App Store.

Ytterligere informasjon om HP Designjet sortiment finnes på www.hp.com/go/DesignjetSpring2013 og www.hp.com/go/designjet. Produktvideoer og oppdateringer finnes på Facebook på www.facebook.com/HPdesigners, på Twitter på www.twitter.com/hpgraphicarts og på YouTube på www.youtube.com/hpgraphicarts

(1)  The HP Designjet T920 and T1500 ePrinter series can print up to 21 seconds per A1/D size prints in economode, faster than the Canon iPF825, Canon iPF755, Epson SC-T5000 and Epson SC-T7000. Comparison based on manufacturers’ published specifications of fastest-available print speeds.

(2)  Only HP Designjet T1500 series.

(3)  Requires an HP Designjet ePrint & Share account, internet connection to the printer and connected internet-capable device. When using the HP Designjet ePrint & Share mobile app, a compatible Apple iOS or Android device and internet connection are required. Data or connection charges may apply. Print times may vary. Additional information is available at www.hp.com/go/eprintandshare.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com