Nye HP EliteBook x360 er det aller beste samlet i en enhet: design, sikkerhet og holdbarhet

Pressemelding   •   jan 06, 2017 14:04 CET

HP EliteBook x360

Fornebu 6.januar 2017     Når folk blir spurt om hvordan de bruker sin PC på jobb, er det stadig færre som beskriver en kontorpult og en fast plass. Stadig flere beskriver en hverdag med hjemmekontor og konferanser via skype fra kjøkkenbordet, eller en arbeidsdag preget av møter på ulike steder og en del reising.

Framtidens kontor er faktisk ikke et kontor.

Dette er bakgrunnen for at HP sin nyeste HP EliteBook x360 har blitt slik den fremstår i dag. Vi ønsker at du skal ha en lekker og lett PC der du du jobber uansett hvor du befinner deg, og at du skal kunne jobbe enda mer effektivtuten at det går på bekostning av sikkerhet.

Den nye HP EliteBook x360, lansert denne uken, er verdens tynneste hybrid-PC for forretningsmarkedet1 og kombinerer den lekreste designen fra våre premium PC-er med ytelsen, holdbarheten og sikkerheten til en bedrifts-PC. Gode verktøy for konferanser via PCen ivaretar behovene slik de er i dag og i større grad vil være framover.

HP EliteBook x360 er bygget for å passere en rekke holdbarhetstester2 slik at den skal tåle møtet med en rekke ytre faktorer som en PC kan bli utsatt for når man er på farten.

Er du mye på reise, vet du hvor viktig det er med lang batteritid. HP EliteBook x360 har opp til 16.5 timers batteritid 3.Dersom du reiser fra møte til møte gjennom en hel dag, er detallikevel godt å vite at PCen lader opptil 50 % allerede etter 30 minutter4 slik at du kan benytte lunchpausen mellom møter til å lade om behov. Lang batteritid og mulighet for rask lading kan gjøre en stor forskjell for deg som ofte jobber mobilt.

HP EliteBook x360 er designet for den mobile arbeidsplassen slik at du enkelt kan gjennomføre møter via PCen selv om du ikke er på stillerom eller kontor. En del jobber er preget av mye tid i konferansesamtaler og møter, og for de som gjennomfører de fleste av disse via en PC kan det være en utfordring å koble seg opp og å følge møtet om du er i omgivelser med mye folk rundt deg.nbv

HP EliteBook x360 er Skype for Business sertifisert og fungerer sømløst med integrerte hurtigtaster for konferansebruk. Dette gjør det enkelt å dele skjerm, dempe eller skru lyd av eller på, samt avslutte samtaler direkte fra tastaturet. Mikrofon og høyttalere på PCen er innstilt for klar tale i tillegg til musikk, og HP Noise Cancellation programvare hindrer støyen rundt deg å bli bragt inn i det møtet du deltar på.

Som tilbehør kan du velge HPs aktive penn som gjør det enkelt å skrive kommentarer eller gjøre markeringer direkte på dokumenter når du bruker berøringskjermen.

HP tar på alvor at det er økt risiko for at bedriften blir utsatt for hacking eller på andre måter kan miste informasjon i den nye mobile hverdagen, og setter sikkerhet i sentrum for alle våre bedrifts-Pcer.

HP EliteBook x360 ivaretar alle de kravene som stilles fra IT-avdelingen i tillegg til å løse noen utfordringer som man kanskje ikke en gang har tenkt på.

HP Elite PCene skårer høyest på sikkerhet og administrasjon5 og inkluderer blant annetHP Sure Start Gen3 6, markedets eneste selv- reparerende BIOS med run-time inntrengingsbeskyttelse og HP WorkWise7 appen, som lar deg låse ned/opp PCen automatisk fra din mobil, dersom du mister den av syne eller må forlate den et øyeblikk. HP er først med å tilby denne formen for sabotasjebeskyttelse10.

I tillegg vil en kommende versjon av HP EliteBook x360, planlagt å bli lansert i løpet av våren, være utstyrt med HP Sure View, et integrert, elektronisk skjermfilter som beskytter mot såkalt "visuell hacking" slik at du kan føle deg trygg på at andre ikke kan titte deg over skulderen eller fra siden når du jobber i et miljø hvor du ikke sitter alene.

HP’s nye Client Security Suite som integrerer Intel Authenticateteknologien, gjør det dessuten mye mer vanskelig å hacke passord.

Tilgjengelighet og pris:
HP EliteBook x360 vil være tilgjengelig i Norge fra februar 2017 til veiledende pris fra 19 500,- eks. mva. via forhandlere.

NOTER

1. Based on competitors as of 12/1/16 with >1m units annually of convertible, non-detachables having a Windows Pro OS and 6th or 7th generation Intel® vPro™ enabled processors
  2. MIL STD 810G testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Damage under the MIL STD test conditions or any accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.
  3. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  4. Recharges the battery up to 50% within 30 minutes when the system is off or in standby mode Power adapter with a minimum capacity of 65 watts is required. After charging has reached 50% capacity, charging will return to normal. Charging time may vary +/-10% due to System tolerance.
  5. Based on HP’s unique and comprehensive security capabilities at no additional cost and HP Manageability Integration Kit’s management of every aspect of a PC including hardware, BIOS and software management using Microsoft System Center Configuration Manager among vendors with >1M unit annual sales as of November 2016 on HP Elite PCs with 7th Gen Intel® Core® Processors, Intel® integrated graphics, and Intel® WLAN.
  6. HP Sure Start Gen3 is available on HP Elite products equipped with Intel® 7th generation processors.
  7. HP WorkWise smartphone app will soon be available as a free download on the App Store and Google Play.
  8. Based on major competitors as of November 1, 2016 with smartphone managed PC security, performance and print features