Oslo kommune oppgraderer IKT-infrastrukturen med tynne klienter fra Hewlett-Packard.

Pressemelding   •   mai 21, 2013 13:20 CEST

Fornebu, 21.mai 2013 – HP Har fått fornyet tillit av Oslo kommune etter åpen anbudskonkurranse i markedet og har inngått rammeavtale om anskaffelse av tynne klienter til Oslo Kommune.

Oslo kommune er en av Norges største arbeidsgivere med ca 43 000 ansatte og et årsbudsjett på ca 42 milliarder kroner. I 2013 vil Oslo kommune skifte ut og oppgradere IKT-infrastrukturen i de virksomhetene som tilhører det sentrale servermiljøet Oslofelles. Ansatte vil få ny arbeidsstasjon, og dette betyr  10 000 tynne klienter i løpet av 2013, deretter ytterligere 1000 klienter per år i 2 år.

Oslo kommune ønsket tynne klienter tilpasset de krav som skal til for å fungere i Oslo kommunes felles datanettverk og i Utdanningsetatens undervisningsnett.

Oslo kommune valgte nyeste teknologi fra HP med HP T510 WES7 som gir kraftig løsning til hver eneste skrivepult i klasserommet samtidig som den gir  lærere og administratorer god kontroll og frigjør IT-ressursene fra  tidkrevende utplasserings- og administrasjonsoppgaver. HP’s fleksible administrasjonsløsning og integrasjon mot tredjepartsløsninger sikrer Oslo kommune stabil, sikker og fleksibel drift.

”HP er meget fornøyd med å inngå denne omfattende avtalen med Oslo kommune. Dette  viser at HP er svært konkurransedyktig i et krevende marked” sier Verner Hølleland, Direktør for HP’s PC og Print divisjon i Norge.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com