Sprout Pro tar immersive computing til nye høyder

Pressemelding   •   jan 06, 2017 15:54 CET

Sprout Pro 3D skanning

Fornebu 6.januar 2017

Da HP introduserte Sprout for litt mer enn to år siden, hadde man ikke sett noe lignende.

Kombinasjonen av en kraftig PC, innebygde kameraer og projektorer for 2- og 3-D skanning kombinert med en 20 punkters berøringsmatte som også fungerer som skjerm gjør det mulig å digitalisere fysiske objekter og på den måten blande den fysiske og digitale verden.

Vi kaller det Immersive Computing.

Denne uken har vi lansert neste generasjon Sprout Pro

Alt er oppgradert.

HP var raskt ute med å introdusere Sprout til markedet kort tid etter lansering, og det tok ikke lang tid før en rekke brukere ble fascinert av konseptet og begynte å eksperimentere med hvordan man kunne ta i bruk Sprout. HP har fulgt med og lært av hvordan ulike brukergrupper har glede og nytte av Sprout. I Norge har vi spesiell fokus på hvordan Sprout kan benyttes til å gi elever en bedre læringsopplevelse gjennom samarbeidet med Hundsund skole.

Andre generasjon av Sprout Pro har ny slank design med tynnere 20 punkts berøringsmatte. Matten har høyere oppløsning (tilsvarer mer enn tre ganger så mange pixels enn den forrige versjonen av Sprout), og vi har endret fra 4x3-format til 3x2-format som gir flere valgmuligheter for dokumentskanning, samt at det er mer plassbesparende.

Programvaren er vesentlig oppgradert og tilpasset i forhold til brukergrensesnitt opp mot applikasjoner og kraften av Windows 10 Pro. Spesialutviklet for Sprouts nøkkelegenskaper, gir dette blant annet raskere og mer nøyaktig 3D-skanning, samtidig som det er svært brukervennlig å kunne bruke egne hender for å gi 3D-modellen liv. Se dette demonstrert.

HP har også introdusert en aktiv penn som følger med Sprout Pro G2. Den nye trykkfølsomme aktive pennen gir en mer naturlig følelse når du tegner på berøringsmatten. Matten skiller også mellom berøring fra en hånd og pennen. Dette betyr at du kan tegne og la hånden hvile på matten slik det er naturlig å gjøre med blyant og papir.

Sprout Pro by HP G2 er forventet å leveres fra mars 2017.