Tidenes største lansering fra Hewlett-Packard

Pressemelding   •   mai 10, 2012 15:27 CEST

Fornebu, 9. mai 2012 – Denne uken arrangerer HP selskapets årlige lanseringsevent i  Shanghai, der Printing and Personal Systems Group (tidligere IPG og PSG) presenterer vårens nyheter.

- Sammenslåingen som ble annonsert 21. mars gir oss mulighet til å yte enda mer overfor våre kunder. Den nye PPS-organisasjonen gjør oss i stand til å bruke mer tid og ressurser på innovasjon, forteller Verner Hølleland, leder for PC-divisjonen i Norge.

– Dette er vår største lansering noensinne. Aldri før har vi lansert så mange nyheter samtidig. Produktene er inspirert av våre kunder og viser vår dedikasjon til design, funksjonalitet og pålitelighet. Vi er godt posisjonert for ledende innovasjon for våre kunder, forteller Hølleland.

På Shanghai Expo Center blir blant annet følgende nyheter lansert:

- HP SpectreXT: Ny lettvekter og mobilt tilskudd til HPs premium Ultrabook. HP SpectreXT blir bare om lag 14,5 millimeter tykk og veier kun 1,395 kg.

- HP ENVY Sleekbooks og HP ENVY Ultrabook: Åtte til ni timers batteritid, Beats Audio og AMD og Intelsystemer gjør HPs nye ENVY-maskiner til en serie elegante og kraftige multimediemaskiner.

- HP EliteBook Folio: En fullverdig Ultrabook bygget spesielt for bedrifter med fokus på høy sikkerhet, funksjonalitet og pålitelighet.

- HP t410 All-in-One Smart Zero Client: Basert på One-wire Power over Ethernet-teknologi samtidig som den leverer enestående multimedieytelse.

- HP Z220 Workstations og HP EliteBook mobile Workstations: Arbeidstasjoner for den profesjonelle innen videoredigering, design, utdanning, helse og for andre som krever maksimal ytelse.

- HP Officejet 150 Mobile All-in-One: Verdens første alt i ett-skriver for bedrifter som trenger en kompakt og solid løsning for printing, scanning og kopiering når man er på farten.

- Fire nye HP Laserjetskrivere, hvorav tre er multifunskjonsskrivere og én ny profesjonell HP ScanJet. Nyheter tilpasset små- og mellomstore bedrifter for profesjonelle, mobile printtjenester.

Utfyllende informasjon om de ulike innovasjonene vil lanseres fortløpende.

Bilder av PC-modeller finnes på Flickr.com. Se vedlagt bilde av HP Officejet 150 Mobile All-in-One for printmodell.

HP lager nye muligheter for at teknologi skal være meningsfull for mennesker, bedrifter, styresmakter og samfunn. HP er verdens største teknologiselskap, og har en portefølje som dekker utskrift, personlig databehandling, programvare, tjenester og IT-infrastruktur, for å løse kundeproblemer. Mer informasjon om HP (NYSE: HPQ) er tilgjengelig på http://www.hp.com