Hudya gjør et stort byks i fintechsatsningen og kjøper svenske SEQR Group AB

Pressemelding   •   jun 11, 2019 11:22 CEST

Hudya Group fortsetter veksten, og styrker satsningen på fintech med sitt kjøp av svenske SEQR Group AB.

Norske Hudya Group har kjøpt svenske SEQR Group AB, en større, innovativ europeisk aktør innen fintech. Oppkjøpet gir Hudya tilgang til en avansert og skalerbar betalingsapp og -plattform, og potensielt 700.000 privatkunder i flere europeiske land, blant annet Sverige, Tyskland og Belgia.

Med dette oppkjøpet gjør Hudya Group et stort byks i sin fintechsatsning, og de vil dra stor nytte av de store investeringene som allerede er gjort for å utvikle SEQRs teknologi.

CEO i Hudya Group AS, Børge Leknes, er svært fornøyd med oppkjøpet som vil sette stor fart på fintech-aktivitetene i selskapet.

– Oppkjøpet gir oss betydelige fortrinn og muligheter fremover. Nå kan vi raskt integrere en avansert fintech back-end infrastruktur til vår egen plattform. Samtidig får vi en stor, potensiell kundebase med på kjøpet. Over 700.000 potensielle kunder fordelt på flere land har allerede lastet ned SEQR-appen, noe som passer perfekt med våre globale ambisjoner, sier Leknes.

I tillegg til integreringen av allerede utviklet og testet teknologi i Hudyas plattform, blir det enda enklere for Hudya å skape nye kundekonsepter og skalere disse til flere land på en rimelig og tidseffektiv måte.

– Nå får vi tilgang til teknologi med avanserte betalingsløsninger, kredittilgang og teknologi for innskuddskonti. Det er positivt for Hudyas ekspansjonsplan at det veldokumenterte verktøyet har prosessert store datamengder og aktiviteter, som f. eks. 125.000 fakturakjøp/kredittkunder, utstedelse av 60.000 MasterCard og opptil 5000 daglige kjøpstransaksjoner. Det gjør oss trygge på at det nå vil bli enda enklere, mer effektivt og billig å bygge kundebase og lansere Hudya-konseptet i flere land, sier Leknes.

Oppkjøpet er finansiert av en internasjonal finansieringsinstitusjon. Ingen av partene ønsker å opplyse om konkrete detaljer rundt transaksjonen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Børge Leknes, CEO i Hudya Group AS, mob: 934 80 312

Morten Kvam, kommunikasjonsdirektør i Hudya Group AS, mob: 930 28 970

Hudya er et fremtidsrettet, norsk konsern med virksomhet i Sverige, Danmark og Norge, og ca. 450 ansatte. Vi sparer kundene våre for tid og penger, og har bygget en unik, digital plattform hvor vi har samlet tjenester både privatpersoner og bedrifter har behov for, på ett sted. I dag tilbyr vi mobil, strøm, forsikring og refinansiering til ærlige vilkår og priser. Vi har internasjonale ambisjoner, og jobber mot å skape og distribuere tjenester til en lav kostnad uavhengig av land, med oppstart i Skandinavia.