Hudya øker satsningen på fintech og kjøper svenske Conteo AB

Pressemelding   •   apr 26, 2019 08:39 CEST

Hudya vokser videre og kjøper svenske Conteo AB. Oppkjøpet er et viktig skritt i lanseringen av Hudyas refinansieringsløsning i Sverige.

24. april inngikk Hudya Group avtale om oppkjøp av den svenske refinansieringsaktøren Conteo AB som har konsesjon innen kredittformidling i Sverige. Oppkjøpet er en del av Hudyas sterke fintech-satsning, og kommer kort tid etter selskapets inntreden på refinansieringsmarkedet i Danmark.

– Vi er svært fornøyd med at vi har signert avtale med gründer Jorge Avila om kjøp av Conteo AB. Nå kan vi lansere vår refinansieringsløsning i Sverige som en fullverdig skandinavisk aktør på området, sier CEO i Hudyas norske datterselskap Aconto.no, Christoffer Kleppen.

Med oppkjøpet vil Hudya kunne tilby svenske forbrukere bedre betingelser på sine lån i tillegg til strøm- og mobilproduktene de allerede tilbyr. Ledelsen i Hudya ser frem til å utvikle selskapet sammen med ressursene i det nye datterselskapet.

– Avtalen med Conteo AB og deres nøkkelpersoner åpner nye dører, og er et viktig skritt i lanseringen av vår refinansieringsløsning i Sverige, sier Christoffer Kleppen.

Glad for å bli del av noe større

Jorge Avila er fornøyd med å bli en del av Hudyas storsatsning. Slektskapet er allerede på plass, da selskapene tenker likt på flere områder.

– Både Hudya og Conteo har samme visjon om å forenkle hverdagen til folk, og jeg har hatt god dialog og spennende samtaler med Hudya frem mot signering av denne avtalen, sier Avila.

Avilas erfaring er at mange har begrenset kunnskap om refinansiering og mulighetene for å få bedre betingelser på forbrukslånene sine.

– Mange synes det er vanskelig å velge blant alle forvirrende reklamer og tilbydere. Sammen skal vi nå gi kundene et bedre overblikk og forståelse for mulighetene som finnes der ute, påpeker Avila.

– Hudya og Aconto har lenge planlagt å styrke fintech-satsningen i Sverige. Etter lanseringen av Hudyas refinansieringsløsning i Danmark før påske, passer dette nye selskapet perfekt i vår Buy & Build-strategi, som vi beskrivende kaller Embrace & Expand, avslutter Kleppen.

Endelig overtakelse av Conteo AB forutsetter godkjennelse av det svenske finanstilsynet (Finansinspektionen).

For ytterligere informasjon, kontakt:

Børge Leknes, CEO i Hudya Group AS, mob: 934 80 312 eller e-post bl@hudya.no

Morten Kvam, Chief Communications Officer i Hudya Group, mob: 930 28 970 eller e-post mk@hudya.no

Christoffer Kleppen, Chief Executive Officer Aconto.no, mob. 470 35 564 eller e-post ck@aconto.no

Hudya er et fremtidsrettet, norsk konsern med virksomhet i Sverige, Danmark og Norge, og nærmere 200 ansatte. Vi sparer kundene våre for tid og penger, og har bygget en unik, digital plattform hvor vi har samlet tjenester både privatpersoner og bedrifter har behov for, på ett sted. I dag tilbyr vi mobil, strøm, forsikring og refinansiering til ærlige vilkår og priser. Vi har internasjonale ambisjoner, og jobber mot å skape og distribuere tjenester til en lav kostnad over hele verden, med oppstart i Skandinavia.