Gå videre til innhold
Fra venstre: Bente Birkeland (Markedsdirektør Hurtigruta Carglass), Johannes Thingnes Bø, Morten Bjørlo (Adm.Dir Hurtigruta Carglass® ), Rakel Rauntun (Gen.sekr NSSF).

Hurtigruta Carglass® vil utgjøre en forskjell i sin bransje

Hurtigruta Carglass®har inngått en samarbeidsavtale med Norges Skiskytterforbund (NSSF) og skiskytteren Johannes Thingnes Bø for sesongene 2018/2019 og 2019/20.

Hurtigruta Carglass® vil utgjøre en forskjell i sin bransje

Hurtigruta Carglass® sin tydelige visjon forteller mye om ambisjonene til selskapet: «making a difference by solving peoples problem with real care»

Visjonen for alt vi gjør er alltid å levere kundeservice i verdensklasse. Vi måler kundetilfredshet (NPS) i alle våre virksomheter gjennom å be våre kunder å gi oss karakterer basert på spørsmålet:” Hvor sannsynlig er det at du anbefaler oss til en venn eller kollega?” Vi er utrolig stolte over at vår gjennomsnittskarakter for hele verden er på hele 80,5%.

NPS i Norge ligger på 84 %.

Verdifellesskap

Norges Skiskytterforbund sin visjon er å være den mest attraktive vinteridretten, gjennom verdiene begeistrende, samlende og nytenkende. Verdiene skal gjenspeiles i det daglige arbeidet, og hos profilene i forbundet.

- Skiskyting er en av Norges mest populære idretter, og har mange flotte profiler og forbilder blant sine løpere. Vi er svært stolte over å ha knyttet til oss Johannes Thingnes Bø som vår ambassadør gjennom forbundsavtalen, sier Morten Bjørlo, administrerende direktør i Hurtigruta Carglass®.

-Vi liker Skiskytterforbundets verdier og de står godt til våre egne. Vi er stolte av å kunne fortelle om samarbeidsavtalen vi har inngått. Det ligger også en ambisjon om et langsiktig samarbeid til grunn for avtalen, sier Morten Bjørlo videre.

-Norges Skiskytterforbund gleder seg stort over å få Hurtigruta Carglass® med på laget som en av samarbeidspartnerne våre. Vi er meget inspirert over forretningsmodellen og visjonen til til Hurtigruta. Vi ser på Hurtigruta Carglass® som en langvarig partner, og vi håper å kunne bidra til at Hurtigruta Carglass® ekspanderer i det norske markedet, sier Rakel Rauntun, generalsekretær i Norges Skiskytterforbund.

Om Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er en del av Belron – verdens ledende selskap innenfor reparasjon og bytte av bilglass. Belron er representert over hele verden og har totalt ca 26.000 ansatte – fordelt på 5 kontinenter og i mer enn 30 land – med en total omsetning på mer enn 3,1 milliarder euro.

Hurtigruta Carglass® Norge har pr. i dag 60 egeneide avdelinger fra Alta i Nord til Kristiansand i sør. Vi er opptatt av å gjøre en forskjell.

Vår forretningside er at våre ansatte alltid skal ha tilgang til riktig bilglass av høyeste kvalitet. Mer enn 95% av alle bilruter er tilgjengelige fra vårt eget lager, og vi har totalt 3,5 millioner ruter lagret.

I flere land har vi muligheten til å reparere og bytte bilglass 24 timer i døgnet – både mobilt og i verkstedene våre. Gjennomsnittlig reparerer vi 7.800 bilruter hver dag, og gjennomfører i snitt én reparasjon hvert tredje sekund.

Om Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, og vi betjener mer enn 60 000 kjøretøyeiere hvert år, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året.

Som Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, har vi et nært forhold til de fleste av Norges forsikringsselskaper, slik at vi kan håndtere alt papirarbeid i forbindelse med ditt eventuelle forsikringskrav.

Bente Birkeland

Pressekontakt Markedssjef 48106000
Betina Berg

Pressekontakt Markedsmedarbeider

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass.

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, og vi betjener mer enn 60 000 kjøretøyeiere hvert år, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året.

Som Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og skifte av bilglass, har vi et nært forhold til de fleste av Norges forsikringsselskaper, slik at vi kan håndtere alt papirarbeid i forbindelse med ditt eventuelle forsikringskrav.

Hurtigruta Carglass
Ensjøveien 17, 0655 Oslo