Hurtigruten henter kommunikasjonsrådgiver fra TV 2

Pressemelding   •   jan 13, 2017 10:01 CET

Svein Harald Lian (38) blir ny kommunikasjonsrådgiver ved Hurtigrutens hovedkontor i Tromsø. Foto: Jo Lian/Hurtigruten

Svein Harald Lian (38) blir ny kommunikasjonsrådgiver i Hurtigruten.

Lian blir en del av Hurtigrutens kommunikasjonsavdeling, og skal ha base ved selskapets hovedkontor i Tromsø.

- Som så mange andre har jeg et nært forhold til Hurtigruten. Noen av mine beste ferieminner har jeg fra turene langs norskekysten. Jeg gleder meg til å jobbe i et selskap som satser så hardt og bærekraftig, sier Lian.

38-åringen begynte i TV 2 i år 2000. De siste seks årene har han jobbet ved TV 2s Tromsø-kontor, der han har dekket Troms, Finnmark og Svalbard som nyhetsjournalist.

Kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten er svært fornøyd med å ha fått Lian om bord.

- Svein har en forståelse for den moderne mediedynamikken som er verdifull for oss. Hurtigruten tilbyr unike opplevelser, spennende reisemål og et viktig transporttilbud, og Sveins videokompetanse er viktig for å fortelle historiene om Hurtigruten i et mediebilde der levende bilder blir stadig viktigere. Vi er sikre på at han vil bidra sterkt til at vi når de høye målene vi har satt oss, sier hun.

Lian skal ha både strategiske og operative kommunikasjonsoppgaver i Hurtigruten, og blir også en av selskapets talspersoner for media

Lian begynner i Hurtigruten 6. februar.

Hurtigruten er den legendariske ruten langs norskekysten; originalen siden 1893. Fra 2016 tilbyr Hurtigruten ekspedisjonsreiser med fire skip i Arktis ved Svalbard, Island og Grønland, og seilinger rundt Antarktis. I alt 11 skip tilbyr opplevelsesreiser langs norskekysten - hver dag hele året.