HUS arkitekter nå også medlem av Grønn Byggallianse.

HUS arkitekters visjon er verdiskapende arkitektur som inspirerer, engasjerer og begeistrer - også i 2050.

Vi startet 2019 med å melde oss inn Grønn Byggallianse fordi vi mener at kommersiell suksess og bærekraft skal gå hånd i hånd. Vi ønsker med medlemskapet i Grønn Byggallianse å være del av et større fellesskap som spenner over hele verdikjeden i bygge- og eiendomssektoren. Vi vil bidra til at vi sammen kan bli bedre, utrette enda mer, slik at vi når våre bærekraftsmål.

HUS arkitekter bygget opp en solid kompetanse innen bærekraftig arkitektur gjennom 25 år med gjennomføring av samspillsprosjekter innen næringsbygg, boligbygg, undervisning og helse . Vårt seneste bidrag er det innovative og framtidsrettede kontorbygget «Lysgården på Sluppen» i Trondheim. Vi ønsker med medlemskapet å lære mer fra andre ambisiøse aktører, samtidig som vi tar et aktivt medeierskap og bidrar til å utvikle norsk bygge- og eiendomssektor ytterligere fram mot 2050.

Gjennom hele 2018 engasjerte vi alle våre 33 medarbeidere til å etterleve vår strategiske satsing innen miljø og bærekraft. Vi har utarbeidet miljøpolicy og videreutvikler vårt miljøstyringssystem slik at vi i framtiden systematisk og med hjerte kan spille våre samarbeidspartnere enda bedre. Vi ønsker å utvikle forretningsmodeller som sikrer at bærekraft og grønn vekst legges til grunn i alle prosjekter vi engasjerer oss i.

Vi gleder oss over å være tatt opp som medlem av en forening som jobber for at hensynet til miljø og bærekraft skal bli det selvfølgelige valget i norsk bygg og eiendomssektor, sier daglig leder Christian Hemmingsen i HUS arkitekter.

• arkitektur
  • bærekraft