Hyundai lanserer priser for nye Tucson

Hyundai lanserer priser for nye Tucson

Hyundais nye Tucson klarer seg like godt på småveier som på motorveien

Hyundai har i dag lansert prisene for nye Tucson. Startprisen for en 1,6 bensin blir 281 050 kroner, mens den mest påkostede utgaven med dobbeltclutch, 4x4 og turbo bensinmotor ligger på 421 050 kroner.

- Tucson er en viktig bil for oss og våre kunder, fordi den tilbyr det de etterspør, sier Hyundai-sjef Thomas Rosvold. - Vi sikter mot å selge 600 stk frem mot årsskiftet, og 2 000 stk i løpet av 2016, sier Rosvold.

Tucson blir lansert i seks forskjellige varianter.

1, 6 Classic 2WD manuelt gir*: NOK 281 050,-

1, 6 Gdi bensin 2WD manuelt gir: NOK 294 050,-

1, 7 CRDi diesel 2WD manuelt gir: NOK 301 050,-

2, 0 CRDi diesel 4x4 manuelt gir: NOK 376 050,-

1, 6 Turbo-GDi bensin 4x4 dobbeltclutch automatgir (DCT): 421 050,-

2, 0 CRDi diesel 4x4 automatgir: 406 050,-

Dette er godt utstyrte grunnmodeller hvor man velger motor, drivstoff, girkasse og 2WD vs 4WD. I tillegg kan man legge på mer utstyr med Plusspakke og Teknikkpakke med utstyr (se vedlegg for spesifisering).

Plusspakke består bl.a. av krom grill, LED hovedlykter, sikkerhetspakke med blindsonevarsler, autobrems, filskifteassistent og sensor for kryssende trafikk + mer (se vedlagte liste). Prisen på pakken er NOK 25 000,-.

Teknikkpakke består bl.a. av ventilerte skinnseter, elektrisk seteregulering, automatisk bakluke og smartnøkkel for NOK 25 000,-.

Panoramapakke på Tucson kommer i tillegg til Teknikkpakke med panorama soltak og lukeparkeringsassistent til NOK 12 000,-.

Se vedlagte utstyrsliste med oversikt over utstyr i Teknikk-, Pluss- og Panoramapakke.

Alle priser er ekskl. levering.

Vedlagt er også link til pressemelding, med ytterligere informasjon om nye Tucson, og bilder.

I lanseringsperioden vil Hyundai også tilby en egen Arctic Race utgave fra NOK 304 050,-. Mere informasjon om denne modellen vil følge i august.

*kan ikke kombineres med Pluss- og Teknikkpakke

Hyundai Motor Company i Korea er en verdens største bilprodusent nærmere 100 000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6 000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt nærmere 100 000 biler siden merket kom til landet i 1992.