Hyundai lanserer to nye modeller i Geneve

Hyundai lanserer to nye modeller i Geneve

Den nye i40, Sonatas arvtager i D-segmentet, får verdenspremiere på bilmessen i Geneve i mars. Stasjonsvognen er designet og utviklet på Hyundais designsenter i Tyskland og følger opp Hyundais strategi med premium verdier og høy kvalitetsfølelse til en akseptabel pris. Hyundai i40 bringer også videre designspråket "fluidic sculpture" som ble lansert med ix35 og senere fulgt opp av ix20. Designspråket kan tydelig sees i interiøret på vedlagte bilde. Bilen vil komme i salg fra sommeren 2011, inkludert Hyundais trippelgaranti på fem år uten kilometerbegrensning.

Hyundais nye tre-dørs (1+2 dører) sportskupè (2+2 seter) med navn Veloster vil også bli vist i Geneve, for første gang i Europa.

Hyundai vil også vise konseptbilen Curb, som vakte oppsikt på bilmessen i Detroit i januar. Det er en såkalt Urban Activity Vehicle (UAV) og er et utstillingsvindu for Hyundais telekom-teknologi Blue Link.

Hyundais pressekonferansen på bilmessen i Geneve vil finne sted kl. 12:30, tirsdag 1. mars i Hall 1.

Se også vedlagte pressemelding fra Hyundai Motor Europe.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde største bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.