Hyundai offentliggjør priser på i40

Hyundai offentliggjør priser på i40

Den nye Hyundai i40 stasjonsvogn blir priset fra 275.900 kroner med 1,7 liters dieselmotor på 115 hk. Toppmodellen med full utstyrspakke, diesel og automat kommer på 412.950 kroner med 136 hk. I tråd med Hyundais ambisjon om å tilby premium utstyr til en hyggelig pris, kommer toppmodellen med bl.a panorama soltak, filskifte-varsler, skinnseter, navigasjon, ryggekamera, xenonlys, el-sete, to-sone automatisk klimanalegg, avkjølt hanskerom, parkeringssensor, oppvarmet sone for vindusviskere, cruisecontroll, regnsensor og sotete ruter. Alle modellene har oppvarmede sidespeil med blinklys, aktive nakkestøtter, elektrisk parkeringsbrems, bagasjeromsskjuler, og oppvarmede for- og bakseter (unntatt 1,6 GDi som ikke har oppvarmede bakseter). Alle modellene har selvsagt enkel oppkobling mot iPod, pluss AUX og USB inngang, ni kollisjonsputer og 16” eller 17” alufelger.

Viktige konkurrenter for bilen blir Toyota Avensis, Ford Mondeo og VW Passat.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte største bilprodusent med ca 78.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.