Hyundais sportskupe til Europa

Pressemelding   •   feb 17, 2011 15:19 CET

Hyundais nye sportskupe Veloster blir presentert på bilmessen i Geneve i mars. Bilen, hvis fremste kjennetegn er tre dører, har en 140 hk 1,6 liters bensinmotor med fire sylindere. Med ISG (Idle Stop & Go) blir CO2 utslippet 132 g/km. Bilen kommer med seks-trinns gearkasse og Hyundais første dobbel-clutch girkasse.

Veloster er 4,22 meter lang og 1,39 meter høy. I tillegg til de tre dørene, en ekstra på høyre side for å lette adkomsten til de to baksetene, har bilen bakluke til et lasterom med kapasitet på 320 liter.

-Veloster er en sporty bil som forventes å bygge vår merkevare og appelere til nye kundegrupper for Hyundai, sier PR-manager Morten Brusletto. - Sporty utseende og praktiske løsninger gjør at vi tror på et salg av 20.000 biler i Europa, hvorav 150 stk i Norge, sier han.

Se vedlagte pressemelding for mer informasjon om Veloster.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte største bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Kommentarer (0)