IBM lanserer stormaskinen zEnterprise EC12

Pressemelding   •   aug 28, 2012 13:48 CEST

zEnterprise EC12 er en kraftig og teknologisk avansert stormaskin som tilbyr industriledende sikkerhet og robust støtte for operasjonell analyse. zEC12 leverer 25 prosent mer ytelse per kjerne, over 100 konfigurerbare kjerner og hele 50 prosent høyere kapasitet enn sin forgjenger. Samtidig lanserer IBM flere innovative teknologier for System z. Disse er resultatet av forskning og utvikling for over en milliard dollar, og understreker IBMs kontinuerlige satsing på stormaskin-innovasjon gjennom de siste 48 år.

Sikrere enn noensinne
IBM bygger videre på sikkerheten som System z alt er kjent for,  som den eneste kommersielle server som har oppnådd sikkerhetskvalifikasjonen "Common Criteria Evaluation Assurance nivå 5+".

zEC12 har et innovativ sikkerhets- og personvernfunksjonalitet for å beskytte data i flyt.  Systemet har operasjonell analysefunksjonalitet og kan levere nær sanntids monitorering og analyse av arbeidsbelastningen. Løsningen IBM zAware lærer å gjenkjenne mønstre og identifisere avvik. zEC12 inkluderer også en sabotasjesikker, kryptografisk prosessor kalt Crypto Express4S, som kan støtte avanserte digitale signaturer og sikre transaksjoner og sensitive data.

Kraftig forbedret sky-ytelse
Med sin høye ytelse er zEC12 godt egnet til å støtte skymiljøer. Kombinasjonen av ytelsen til zEC12 og virtualiseringsteknologien i System z lar bedrifter konsolidere tusenvis av distribuerte systemer til zEC12 med Linux, noe som gir innsparinger i forhold til gulvplass, energibruk og programvarelisenser.  En eneste zEC12 kan erstatte et helt multi-plattform datasenter.

For mer informasjon, se komplett pressemelding (US)

Kommentarer (0)