IBM utvider PureSystems-familien med PureData

Pressemelding   •   okt 09, 2012 10:11 CEST

Kan håndtere enorme informasjonsmengder og analysere petabytes av data på minutter.

PureData System er utviklet for å redusere kompleksiteten og kostnadene ved å analysere den stadig økende datamengden organisasjoner må hanskes med. PureData System er siste tilskudd til IBMs produktfamilie av systemer med integrert ekspertise og kommer i tre utgaver. Den kan settes opp i løpet av timer, kjøre avanserte analyser på minutter og håndtere mer enn 100 databaser på ett enkelt system.

IBM anslår at hele 2,5 exabyte med data skapes hver dag. 90 prosent av verdens data har blitt skapt i løpet de to siste årene.

– Vi står ved starten til en ny IT-epoke, hvor datamaskiner vil behandle store mengder informasjon i sanntid, raskere og mer kostnadseffektivt. Dagens lansering av PureData System er et viktig skritt i IBMs arbeid med å hjelpe kunder navigere mot en ny, smartere æra for databehandling, sier Arvind Krishna, leder for IBM Information Management.

IBM har arbeidet med en rekke kunder og partnere innenfor detaljhandel, finans, kommunikasjonstjenester, helsetjenester og andre bransjer for å utvikle PureData System.

PureData System kommer i tre konfigurasjoner, spesialisert for ulike arbeidsoppgaver.

• PureData System for transaksjoner: Detaljhandelen og andre bransjer som håndterer kredittkort-transaksjoner er avhengige av rask prosessering. Selv om enkelttransaksjonene kan være små, krever det store volumet raske løsninger. PureData System for transaksjoner er et fleksibelt system skalerbart for alle transaksjonsvolum.
  • PureData System for analyse: Dagens organisasjoner må raskt og enkel analysere store mengder data for å være konkurransedyktige – til og med på petabyte-nivå. PureDatasystem for analyse optimaliserer ytelsen til datavarehus og analytiske applikasjoner. Basert på Netezza-teknologien legger systemet til rette for uovertruffen hurtighet.
  • PureData System for operasjonell analyse: Det nye systemet kan levere analyser til over tusen forretningsfunksjoner samtidig. Dette gir organisasjoner en unik beslutningsstøtte.

For mer informasjon, se pressemelding (US)

Kommentarer (0)