Icelandair nå med „nordlysgaranti“ om bord flyet Hekla Aurora

Et av Icelandairs fly, Hekla Aurora, har vært gjennom en stor forandring som gir passasjerer muligheten til å oppleve nordlys (aurora borealis) både utvendig og innvendig på flyet.

I løpet av høsten 2014 lanserte Icelandair en stor kampanje, #Mystopover, med fokus på muligheten å stoppe på Island på vei over Atlanteren og få opplevd både Island og USA, eller også Canada på samme reisen. På vei ut eller hjem fra en av de 13 nordamerikanske destinasjonene har man mulighet for å stoppe på Island opp til syv døgn uten ekstra kostnad i billettprisen.

For å gi kampanjen litt ekstra fokus har et av Icelandairs fly nå fått et nytt utseende og er nå pent malt med nordlysfarger. I selve kabinen blir det et helt unikt nordlys show for passasjerene. Navnet på flyet er også nytt, nemlig Hekla Aurora.

Hekla Aurora har vært i bruk i Icelandairs ruteverk siden midten av desember, men den offisielle presentasjonen av flyet ble holdt i Reykjavik 4.februar som en del av starten på Reykjavik Winter Lights Festival. Høydepunktet var lavt flyvning over Reykjavik kveldshimmel med Reykjaviks største kirke Hallgrimskirkja som bakgrunn. Kirketårnet var opplyst med nordlys tema for å legge til en ekstra dimensjon og understreke nordlysets magi.

Icelandairs flåte består av Boeing 757 og Hekla Aurora skal brukes på Icelandairs ruter i både Europa og Nord-Amerika. Det betyr at uansett hvilken Icelandair destinasjon du flyr til, er det sjanse for å oppleve Hekla Aurora og nyte nordlys showet om bord. Skal du fly til Island, eller også ha stopover på Island, får du kanskje sett det ekte nordlyset også! Les mer om #Mystopover på icelandair.no.

• reiser til usa
  • reiser til canada