Idrettslag kjemper om vaffelvogn

Pressemelding  •  02-05-2013 11:45 CEST

I fjor var det Nedre Romerike Cheerleaders som stakk av med seieren i konkurransen fra If Skadeforsikring om å steke flest vafler på nettet. Vaffelvogna har vært med på øke salget av vafler til inntekt for arbeidet klubben gjør for barn og ungdom. (Foto: Privat)

Idrettsforeninger over hele landet steker vafler for harde livet. Målet er å vinne en eksklusiv vaffelvogn til klubben sin. Oppsal IF Håndball fra Oslo leder konkurransen. Fjorårets vinner økte omsetningen av vafler med vogna fra If Skadeforsikring.

Du kan hjelpe klubben du elsker med å steke digitale vaffelhjerter. Idrettslaget du steker for kan vinne en flott vaffelvogn som det kan bruke til å skaffe seg velkomne inntekter fra vaffelsalg til breddesatsning for barn og unge. Det hele skjer på Facebook.

Det er bare «datavafler» det er snakk om, men like fullt er det en flott premie å vinne. Konkurransen skjer på Facebook-siden til If Skadeforsikring, i samarbeid med Norges Idrettsforbund.

If støtter barneidretten

If er hovedsamarbeidspartner for barneidretten i Norge, og er opptatt av at barn skal ha et godt idrettstilbud i sitt lokalmiljø.

Samarbeidsavtalen mellom If Skadeforsikring og Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) sikrer at alle barn under 13 år som er medlem av et idrettslag tilsluttet NIF eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret. Til sammen gjelder det rundt en halv million barn.

– Med denne konkurransen vil vi i If gjerne gi litt tilbake til alle som er med i idretten. Vi vil skape glød og engasjement i idrettslagene, sier Anita Gustavsson, ansvarlig for vaffelstekekonkurransen i If.

Her kan du steke: http://bit.ly/vinn-vaffelvogn

Det idrettslaget eller den klubben som steker flest vafler, vinner en velutstyrt vaffelvogn til en verdi av 80.000 kroner. Vognen er blant annet utstyrt med kjøleskap, og kan brukes til å skaffe gode inntekter til klubben.

For mange idrettslag er vaflene som selges på stevner og turneringer en god inntektskilde.

Stek frem din klubb

Facebook-konkurransen er allerede svært populær. I skrivende stund er det Oppsal IF Håndball fra Oslo som leder, fulgt hakk i hæl av St. Croix Innbandyklubb fra Fredrikstad og Sjarmtrollan IL fra Tromsø.

Mange klubber følger rett etter, så du bør også sjekke om det er andre klubber du kan stemme frem. Det er heller ikke for sent å registrere nye. Konkurransesiden finner du på www.facebook.com/ifskadeforsikring - eller du kan gå rett inn på: http://bit.ly/vinn-vaffelvogn. Konkurransen avsluttes 17. juni.

Økte vaffelsalget

I fjor var det Nedre Romerike Cheerleaders som stakk av med seieren i konkurransen om å steke flest vafler på nettet. Klubben har 500 utøvere mellom 5 og 25 år.

– Vi mobiliserte veldig, og det var stor entusiasme i klubben for å delta i og vinne konkurransen, forteller klubbleder Trond Magne Ohnstad.

– Da vi vant vaffelvogna, økte vi inntektene veldig fra vaffelsalg. Tidligere var det ingen fast ordning på vaffelsalget, men etter at vi vant vaffelvogna ble alt bedre organisert. Vogna gjorde at en foreldregruppe tok på seg ansvaret for å steke og selge vafler på treninger hvor foreldre sitter og venter mens barna trener. Den blir brukt som serveringssted ute i hallen vår, og har også gjort vaffelsalget mye mer synlig under stevner og oppvisninger, sier Ohnstad i NRC Tigers, som cheerleader-klubbben på Romerike også kalles.

– Alle kan bidra for at sitt favorittidrettslag kan vinne vaffelvogn. Enten du er med i idrettslag selv, har barn eller barnebarn som er aktive – eller rett og slett støtter en idrettsforening som driver flott arbeid med barn og ungdom, sier Anita Gustavsson, ansvarlig for vaffelstekekonkurransen til If. Den eneste som kreves er at idrettslaget er med i Norges Idrettsforbund.

Vaffelsjefen oppfordrer: – Gå til vår Facebook-side og stek vafler. Hver eneste vaffel teller.

Her kan du lese mer om forsikringen for barn i barneidrett.

Kontaktpersoner i If Skadeforsikring:

• Anita Gustavsson, kampanjeansvarlig i If Skadeforsikring, telefon 92 23 03 04
  • Sigmund Clementz, kommunikasjonsrådgiver i If Skadeforsikring, telefon 98 24 98 05 - sigmund.clementz@if.no

Forsikringsselskapet If er Nordens ledende skadeforsikringsselskap med cirka 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum. Ifs premieinntekter var 40 milliarder svenske kroner i 2012. Antallet ansatte er 6 200. If er en del av finanskonsernet Sampo Plc. If tilbyr blant annet bilforsikring, husforskring, bedriftsforsikringer og personforsikring.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom