Idrettslag steker seg til London

Pressemelding  •  23-05-2012 15:14 CEST

Idrettslag over hele landet steker vafler for harde livet. Målet er å vinne en eksklusiv vaffelvogn til klubben sin, samt billetter til OL i London. Det er cheerleadere fra Nedre Romerike som leder konkurransen.

Du kan hjelpe Nedre Romerike Cheerleaders, eller NRC Tigers, som de også kaller seg med å steke vafler hele veien til London. Eller en annen klubb du støtter. Klubben kan også vinne en flott vaffelvogn som de kan bruke til å skaffe seg inntekter med. Det hele skjer på Facebook.

Det er bare ”data-vafler” det er snakk om, men like fullt er det flotte premier å vinne. Konkurransen skjer på Facebook-siden til If Skadeforsikring, i samarbeid med Norges Idrettsforbund.

Det idrettslaget eller den klubben som steker flest vafler, vinner en vaffelvogn til en verdi av 63.000 kroner. Vognen kan brukes til å skaffe gode inntekter til klubben. If trekker også ut én person fra klubben som vinner tur for to til sommerens OL i London, med reise, spennende billetter og overnatting.

- Men skal Nedre Romerike Cheerleaders vinne er det viktig at flere hjelper til. Det gjøres enkelt ved å gå til vår Facebook-side og steke vafler. Hver eneste vaffel blir viktig i kappløpet. Det gjelder for alle idrettslagene som vil være med, sier Anita Gustavsson, ansvarlig for denne aktiviteten hos If.

Forsikringsselskapet forsikrer alle barn opp til 13 år som er med i organisert idrett innen Norges Idrettsforbund. En halv million barn er omfattet av ordningen.

- Med denne konkurransen vil vi gjerne gi litt tilbake til alle som er med i idretten, små og store, sier Gustavsson. For mange idrettslag er vaflene selve ryggraden blant inntektskildene, derfor synes vi dette var en morsom måte å vise dette på.

Facebook-konkurransen er allerede svært populær. I skrivende stund er det stekt 2500 vafler. NRC Tigers har stekt flest, med 229 vafler. Rett etter følger Oppsal IF Håndball med 201 vafler. På tredje plass ligger St. Hallvard Håndballklubb fra Drammen, med 88 vafler.

Mange andre klubber følger rett etter, så du bør også sjekke om det er andre klubber du kan stemme fram. Det er heller ikke for sent å registrere nye. Konkurranse-siden finner du på www.facebook.com/Ifskadeforsikring. Den avsluttes 15. juni.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom