If utlyser gründerkonkurranse med 250.000 i premie

Pressemelding   •  mar 24, 2017 11:39 CET

Juryen: F.v. Felipe Aguilera-Børresen fra Innovasjon Norge, Nina Bråten fra If, Torgeir Waterhouse fra IKT-Norge, Maja Adriaensen fra Startup Norway og Jon Berge fra If.

Har du eller noen du kjenner en idé som gjør folks hverdag tryggere og sikrere? Forsikringsselskapet If etterlyser den beste ideen eller produktet, og har 250.000 kroner i premie til vinneren.

De siste årene har If lansert en rekke initiativer med én fellesnevner: De skal bidra til at tryggheten i hverdagen for folk flest blir bedre. For eksempel er refleksbruken fortsatt svært lav, spesielt blant unge i byene våre. Derfor har selskapet samarbeidet med motebransjen om å lage moteklær i reflekterende materialer. If har også laget en gratis GPS som minner folk på at de må kjøre saktere i områder der barn ferdes.

- Når vi har presentert disse initiativene har vi blitt kontaktet av mange personer fra hele Norden som har andre gode tanker om sikkerhet i hjemmet, på arbeidsplassen eller i trafikken. Det er bakgrunnen for at vi nå henvender oss til gründere med et produkt i støpeskjeen, eller andre som sitter på en god idé de behøver hjelp til å utvikle. Sammen kan vi gjøre folks hverdagsliv tryggere, på en smartere måte, sier Jon Berge, informasjonsdirektør hos If.

Alle som vil delta i konkurransen kan sende inn bidrag her: https://www.if.no/privat/kampanje/ideer.

For å sikre en god faglig vurdering av de innsendte bidragene, er det satt sammen en jury med personer fra Innovasjon Norge, IKT-Norge, Startup Norway og If. Juryen ser etter alle typer ideer, fra sofistikert teknologi til mer fysiske, tradisjonelle produkter – eller rett og slett en idé som kan utvikles til å bli et trygghetstiltak for mange.

- Jeg har stor tro på den norske kreativiteten. Vi ser allerede nå at det er gode diskusjoner om gründerkonkurransen i sosiale medier. Før sommeren i år håper jeg at vi har funnet fram til en vinner som folk flest vil stifte bekjentskap med – og ha nytte av, sier Jon Berge hos If.

Juryen består av: Felipe Aguilera-Børresen fra Innovasjon Norge, Torgeir Waterhouse fra IKT-Norge, Maja Adriaensen fra Startup Norway, samt Nina Bråthen og Jon Berge fra If.