Ifs helseforsikring vokser og blir markedsledende

Pressemelding   •   feb 07, 2017 16:20 CET

Ivar Martinsen, konserndirektør i If

If har inngått partnerskap med Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL) og Vertikal Helse. Sammen skal partene utvikle og tilby helseforsikringer som vil sikre raskere tilgang til rett medisinsk behandling og oppfølging. Nærmere en halv million nordmenn er allerede dekket av helseforsikring.

Det nye partnerskapet vil bli klart markedsledende i Norge. Helseforsikringen kommer til å bli solgt og markedsført under navnet If Vertikal helseforsikring. Vertikal Helse, som nå er eid av LHL, er Norges største leverandør av helseforsikring, og bistår i tillegg sine kunder med å finne riktig og rask behandling i hele det norske helsevesenet.

- Gjennom samarbeidet med LHL kommer If enda nærmere helse-Norge. Dette vil kundene våre nyte godt av, sier Ivar Martinsen, konserndirektør for bedriftsmarkedet hos If.

Viktig for bedriftene

Nærmere en halv million nordmenn, eller nesten 20 prosent av de sysselsatte har nå en kollektiv behandlingsforsikring. Økningen har vært stabilt høy hvert år siden 2003 da forsikringen ble lansert.

- Vi bistår nesten 20.000 norske arbeidstakere i året, ved å ta disse ut av offentlige helsekøer og tilbake i arbeid etter behandling. Dette er viktig for den enkelte arbeidstaker og bedriften den jobber i, sier Ivar Martinsen hos If.

Han tror på fortsatt vekst i markedet, ikke minst med dette nye partnerskapet.
- Våre eksisterende kunder vil merke dette ved å få et enda bedre og mer tilrettelagt tilbud. Samtidig ønsker vi velkommen alle de nye kundene vi nå får.

Helseforsikring for privatpersoner

If har i en årrekke tilbudt helseforsikringer til bedriftsmarkedet. Gjennom samarbeidet vil også privatpersoner bli et viktigere satsingsområde.

- Personforsikringer er et viktig marked for If og helseforsikringer har etter hvert blitt et mer naturlig produkt også for privatkunder. Samarbeidet mellom If, Vertikal Helse og LHL vil gi oss tilgang på viktig kompetanse og gode behandlingstilbud også for våre privatkunder, sier Morten Thorsrud, konserndirektør for privatmarkedet hos If.

Bakgrunn og informasjon

Her er det mer informasjon om Ifs kollektive helseforsikring.

Her er det mer informasjon om Ifs private helseforsikring.

Klikk her for å lese mer om det nye partnerskapet If Vertikal helseforsikring.

Det offentlige Norge brukte om lag 188 milliarder kroner på helsebehandling i 2015. Til sammenligning ble det kjøpt tjenester via kollektive helseforsikringer for 802 millioner kroner.