Ny info-kanal ved kriser og katastrofer i utlandet

Pressemelding   •   des 09, 2013 09:01 CET

Følg Europeiske Reiseforsikring på Twitter for å holde deg oppdatert om nyhetssaker innen reiseforsikring - og få varsler ved katastrofer og store hendelser i utlandet. Legg til @europeiske i dag.

Vil du være oppdatert ved katastrofer i utlandet? Følg Europeiske Reiseforsikring på Twitter. Lanseringen er onsdag 11. desember, men du kan legge til @europeiske allerede nå.

Over 1,5 millioner nordmenn er forsikret i Europeiske Reiseforsikring, enten privat eller gjennom sin arbeidsgiver.

Europeiske Reiseforsikring har regionale skadekontorer over hele verden – i Thailand, Australia, Brasil, USA, Kypros, Spania og Tyrkia. Disse spiller en nøkkelrolle når noe alvorlig hender. I tillegg samarbeider Europeiske med Sjømannskirken.

Når det skjer store katastrofer og hendelser utenfor Norge, henvender mediene seg til Europeiske. Nå blir det enklere å være oppdatert. Følg selskapet på Twitter. Legg til @europeiske allerede i dag.

– En troverdig, rask og nyttig informasjonskanal ved katastrofer og større hendelser utenlands, sier Emma Elisabeth Vennesland, ass. informasjonsdirektør i Europeiske Reiseforsikring.

Europeiske også vil bruke Twitter til å presentere gode nyhetssaker og komme med nyttig informasjon om medisinske problemstillinger, kriminalitet, trafikk og brannsikkerhet på reise. Og mye mer.

– Sosiale medier er i sterk vekst, og vi har funnet ut at Twitter er en viktig og svært nyttig kanal der vi både treffer media, myndigheter og kunder. Twitter vil være uovertruffen ved katastrofer og større hendelser, der vi vil kunne gi informasjon effektivt og kontinuerlig.  Vi vil også bruke kanalen aktivt til å lansere gode nyhetssaker, så her gjelder det å følge oss fra 11.12.13, sier Vennesland.

Europeiske legger opp til å følge relevante aktører innen reiseliv, medisin, nyhetsmedia i Norge og utlandet, samt norske myndigheter, og vil aktivt retvitre relevante og nyttige informasjon slik at selskapets følgere skal ha en merverdi av å følge Europeiske på Twitter.

Følg oss her: @europeiske