Snøkaoset skaper kø av bilskader

Pressemelding   •   jan 16, 2018 09:31 CET

Stort snøfall mange steder fører til snøkaos på veiene. (Foto: If)

Snøen laver ned i Sør-Norge: Forsikringselskapet If setter inn flere skademedarbeidere for å håndtere alle sjåførene som vil melde skader.

Forsikringsselskapet regner med at pågangen vil øke utover formiddagen fra folk som har fått snøtrøbbel i trafikken. Ifs tre skadesentre for bilskader har fått mange telefoner i morgentimene i dag.

- De jobber på spreng ved skadesenterne våre i Grimstad, Sarpsborg og Oslo. Det er først og fremst utforkjøringer og påkjørsler bakfra vi får telefoner om akkurat nå, sier kommunikasjonsrådgiver Sigmund Clementz i If.

En del sklir også på snøføret - i lav fart - inn i andre biler.

Forsikringsselskapet har fått mange telefoner i morges om å få veihjelp. De fleste forsikringsselskaper har veihjelp inkludert i kaskoforsikringen.

- Nå skjer det mye ute på veiene mange steder, og vi oppfordrer alle som må bruke bilen til å la den stå, bruke kollektivt eller jobbe hjemmefra, dersom det er mulig. Dette er ikke dagen for unødvendig kjøring, sier Sigmund Clementz i If.

For pressekontakt og oppdateringer:

• kommunikasjonsrådgiver Sigmund Clementz, telefon 98 24 98 05