Storbrannen i Lærdal

Pressemelding   •   jan 19, 2014 13:27 CET

Vi føler sterkt med de berørte av storbrannen i Lærdal. If jobber nå med å få oversikt over hvilke av våre kunder som er rammet. Vi er også på vei til Lærdal for å hjelpe på stedet, blant annet fordi det er vanskelig med kommunikasjon ut fra Lærdal.

Alle som trenger hjelp - og som har mulighet til å ringe eller bruke internett - kan nå oss på 02400 og www.if.no. Av erfaring vet vi at informasjons- og hjelpebehovet er stort ved en katastrofal hendelse som dette. Blant annet derfor, og fordi telenettet i området er ødelagt, sender If folk til Lærdal i dag.

Vi har foreløpig ikke oversikt over hvilke av våre kunder som er rammet, men arbeider med å få den nødvendige oversikten.

Lærdal kommune legger fortløpende ut kriseinformasjon på sine nettsider.

Midlertidige bosteder og økonomisk førstehjelp er blant spørsmålene som må løses for privatpersoner. For bedrifter kan det være nødvendige tiltak for å opprettholde drift og holde folk i arbeid, der det er mulig.

Saneringsselskapene, ekspertene som forsikringsselskapene benytter til blant annet skadebegrensning og opprydding, er også klare til å begynne arbeidet i Lærdal.