Kommunen velger en grønn leverandør

Et stort utvalg miljøvennlige kontormøbler sikret EFG European Furniture Group førsteplassen i anbudskonkurransen om innkjøp av kontor- og konferansemøbler til Gøteborg kommune.

Fokuset på miljø og miljømerkede produkter i anbudskonkurransen er et resultat av Gøteborg kommune og hele Vest Gøtalands styrkede fokus på området.

Det er svært gledelig at Gøteborg, som en av Sveriges største innkjøpere av kontorinnredning, setter pris på vårt fokus på bærekraft og miljø, sier Marcus Westdahl, administrerende direktør for EFG European Furniture Group.

Gøteborg kommune har 50 000 ansatte og har et årlig innkjøp av innredning til kontor og offentlige miljøer på nærmere 40 millioner SEK.

Som en av de fire selskapene som nå er godkjent som leverandør til kommunens innkjøpsavdeling, skiller EFG seg sterkt ut med en tydelig miljøprofil. EFG fikk også høyeste score på kriteriet «Grønn-liste», en database med miljøsertifiserte produkter og møbler for kommunens innkjøpsansvarlige i Gøteborg kommune og kommunene i Vest Gøtaland. EFG oppnådde faktisk dobbelt så mange «Grønn-liste-poeng», som nærmeste konkurrent på avtalen.

- Som et resultat av anbudskonkurransen kan nå ansatte i kommunen se frem til å omgi seg med ny kontorinnredning som innfrir høy miljøstandard. Vårt mål er at «Grønn-listen» kan fylles med enda flere EFG-møbler etter hvert, sier Marcus Westdahl.

For mer informasjon, kontakt

Marcus Westdahl, CEO