Intility oppdateres med Splunk Big Data Analytics som en tjeneste

Nyhet   •   okt 26, 2016 09:08 CEST

Splunk er et avansert monitorerings- og analyseverktøy som gir selskaper muligheten til å oppnå detaljert innsikt i loggdata på tvers av devicer, applikasjoner, webtjenester og nettverk. Maskingenerert data har mulighet til å gi selskaper detaljert innsikt i alt fra brukeratferd og brukertransaksjoner, til status på maskinenheter i virksomheten. Splunk henter, lagrer og indekserer enorme datamengder, hvilket tillater søk og analyse i sanntidsdata.

Ved å integrere Splunk med Intility-plattformen, får alle selskaper klikkbasert tilgang til tjenesten som en integrert del av IT-miljøet. Splunk som en tjeneste fra Intility-plattformen fjerner mange av barrierene og kompleksiteten som ofte er forbundet med implementasjon og bruk av slike typer integrerte Big Data-løsninger.

Operasjonell intelligens er en raskt voksende disiplin innen analyse da det knytter maskindata og applikasjonslogger til selskapsdata. Splunk Operational Intelligence gir tilgang til all data samlet av Splunk, inne i kundens dedikerte IT-miljø, aksessert gjennom et tilpasset grensesnitt. Dermed er analytikere i stand til å søke, visualisere data og lage avanserte dashbord. Dette leder til muligheter for bedre beslutningstaking og redusert risiko for bedriftsledere, gjort mulig gjennom sanntidsanalyse av ustrukturert data.

I tillegg til å levere Splunk Operational Intelligence som en tjeneste, benytter Intility selv Splunk som et verktøy i sin skybaserte IT-plattformtjeneste. Splunk analyserer loggtrafikk i sanntid fra alle kunders nettverk, PC'er, brannmurer, IDS/IPS, servere og applikasjoner. Dette gir Intility en helt ny type innsikt og nestegenerasjons evne til å identifisere og løse komplekse problemer og utføre proaktiv feilretting og support på mer enn 4000 servere, 20 000 brukere og 1500 lokasjoner.