Intility inngår formelt medlemskap i Cloud Security Alliance

Pressemelding   •   aug 16, 2017 14:44 CEST

Som første norske selskap, blir Intility corporate member i Cloud Security Alliance, verdens ledende interesseorganisasjon innen Cloud Security. Organisasjonen jobber med å utvikle og øke bevisstheten og bruken av «best practices» for å sikre informasjon som lagres og behandles i skyen

Medlemmene i Cloud Security Alliance består både av kommersielle aktører som Microsoft, Google, Hewlett Packard Enterprise, Cisco, IBM Security, Amazon Web Services, Intel Security, Dropbox og Palo Alto Networks og aktører og interesseorganisasjoner som arbeider med å utvikle metodikk, rammeverk og best practices innen informasjonssikkerhetsområdet som ISACA, (ISC)², Schellman, KPMG, Deloitte, Ernst & Young og PwC.

- Intility møter stadig økende krav til sikkerhet fra selskaper på plattformen. I tillegg er krav til etterlevelse av lover og reguleringer viktigere enn noen gang. På bakgrunn av dette er medlemskapet i Cloud Security Alliance et viktig ledd i det kontinuerlige arbeidet med å utvikle Intilitys sikkerhetsleveranse, sier Andreas Hisdal, administrerende direktør i Intility

- Det er gledelig at Intility nå blir en del av Cloud Security Alliance. Fellesnevneren for medlemmer av CSA er at de er fremoverlente selskaper med forståelse for viktigheten av informasjonssikkerhet og compliance i skyen, sier Jim Reavis, administrerende direktør i CSA.

Intility vil i tiden fremover aktivt samarbeide med andre alliansepartnerne, og benytte de siste tilgjengelige teknologier, rammeverk, metodikk og kontrollmål i sitt kontinuerlige arbeid med informasjonssikkerhet.

Om Cloud Security Alliance (CSA)
Cloud Security Alliance er den største globale interesseorganisasjonen for informasjonssikkerhet og compliance i skyen (Cloud Computing). CSA utnytter fagkompetanse fra industriutøvere, foreninger, myndigheter og dets bedrifts- og individuelle medlemmer til å tilby skysikkerhetsspesifikk forskning, utdanning, sertifisering, arrangementer og produkter. CSAs aktiviteter, kunnskap og omfattende nettverk er til fordel for hele miljøet påvirket av Cloud Computing - fra leverandører og kunder, til myndigheter, entreprenører og forsikringsbransjen - og gir et forum der ulike parter kan jobbe sammen for å skape og vedlikeholde et pålitelig Cloud-økosystem. CSA har utviklet “best practices” for bransjen, for eksempel "Security Guidance for Critical Areas of Focus in Cloud Computing", "Cloud Controls Matrix", "Top Threats to Cloud Computing" og 50 andre Cloud Security Research-utgivelser.

Intility er en komplett Workplace-as-a-Service tjeneste og en skybasert IT-plattform for digitalisering. Intility gir fornøyde medarbeidere og en digital plattform for selskaper som vil utnytte IT til å bli bedre. Plattformen oppgraderes kontinuerlig med ny funksjonalitet og inkluderer et stadig økende antall integrerte skytjenester som Microsoft Azure, Office 365, Amazon Web Services og Salesforce. Intility benyttes i dag av mer enn 500 selskaper.