​Intility inngår samarbeidsavtale med VirtualWorks

Pressemelding   •   mai 03, 2016 09:50 CEST

(Oslo, 03.05.2016) Intility har inngått samarbeidsavtale med VirtualWorks om å etablere ViaWorks Enterprise Search for alle selskaper på Intility-plattformen. Avtalen innebærer at ViaWorks leveres som en tjeneste, ferdig integrert med IT-miljøene til alle selskaper på Intility.

Tjenesten gir avansert funksjonalitet for søk på tvers av filserver, Exchange, SharePoint og OneDrive, med optisk tegngjenkjenning og forhåndsvisning i søkemotoren. Tjenesten muliggjør også søk i mer enn 50 andre fagapplikasjoner, deriblant SuperOffice, Visma (Business, CRM og Global), eDOCS og Public 360.

I en hverdag hvor mange medarbeidere forholder seg til data lagret på mange forskjellige steder er det tidkrevende å finne det man leter etter. ViaWorks bidrar til mer produktive medarbeidere ved å redusere tiden brukt til å lete etter denne informasjon.

- VirtualWorks er entusiastiske til at Intility har valgt oss som partner for sin satsing på Enterprise Search og at de tilbyr ViaWorks som en integrert tjeneste på sin IT-plattform. Vi er sikre på at dette vil gi eksisterende og kommende kunder stor merverdi, sier Truls Baklid, General Manager, EMEA Customer Operations i VirtualWorks

- Implementeringen av ViaWorks er et viktig ledd i den kontinuerlige videreutviklingen av Intilitys IT-plattformtjeneste. Avtalen er nok et bidrag til å sikre kunder klikkbasert tilgang på helintegrerte «office productivity»-tjenester som kan øke produktivitet og konkurransekraft for hvert enkelt selskap, sier Henrik Samdal, Head of Application Management i Intility.

Om VirtualWorks:

VirtualWorks jobber med å hjelpe organisasjoner å nyttiggjøre seg informasjonen de selv produserer. Ved å sette opp superraske og enkle søk etter informasjon på tvers av systemer og lagringsmåter, kan VirtualWorks hjelpe virksomhetene med å finne og bruke data på en måte som legger til rette for bedre og raskere beslutninger. VirtualWorks ble etablert i 2009. Selskapet har hovedkontor i Fort Lauderdale, med regionskontor i Tyskland, Norge, Sverige og San Fransisco.