Krogh Optikk inngår avtale med Intility

Pressemelding   •   apr 13, 2016 08:50 CEST

(Oslo, 13.04.2016) Krogh Optikk, en av Norges fremste optiske kjeder, inngår avtale med Intility. Avtalen innebærer at Krogh Optikks IT-miljø migreres over til Intilitys plattformtjeneste.

Med Intility får Krogh Optikk tilgang til en ferdigprodusert IT-plattformtjeneste for drift og overvåking av klienter, infrastruktur og forretningsapplikasjoner til selskapets mer enn 19 lokasjoner rundt om i landet.

- Valget av Intility har bakgrunn i vårt behov for håndtering av komplekse applikasjoner og instrumenter med høye krav til både oppetid og ytelse. I tillegg har vi en distribuert forretningsstruktur der hver lokasjon trenger individuelle tilpasninger, men samtidig en sentralisering av driften. Alt dette tatt i betraktning var Intility det beste alternativet for oss, sier Nicolai Krogh, administrerende direktør i Krogh Optikk.

- Intility takker Krogh Optikk for tilliten og for at de har valgt vår IT-plattformtjeneste. Vi gleder oss samtidig til å bistå Krogh Optikk i deres arbeid med digitalisering og mer effektiv bruk av IT i egen virksomhet, sier administrerende direktør i Intility, Andreas Hisdal.

For mer informasjon, kontakt:

Krogh Optikk: Adm. dir. Nicolai Krogh, tlf. 22 47 94 50

Intility: Adm. dir. Andreas Hisdal, tlf. 907 28 112

Om Krogh Optikk:

Krogh etablerte sin instrumentmakervirksomhet allerede i 1877 og har vokst i takt med at brillen ble en stor del av brukerens personlighet, og optikeren en ressurs både på mote og synshjelp. Selskapets sortiment består av et bredt spekter kvalitetsprodukter og anerkjente merkenavn innen briller, linser og solbriller, i tillegg til øyeundersøkelser med svært avansert optisk utstyr tilgjengelig i hver butikk.

Krogh Optikks hovedkontor ligger i Karl Johansgt. 2 i Oslo, og bedriften har ca 300 dyktige medarbeidere fordelt på forretninger i Oslo, Akershus, Drammen, Tønsberg, Sandefjord, Larvik, Bergen og Trondheim.