Skuld velger Intility

Pressemelding   •   mai 19, 2016 10:03 CEST

(Oslo, 19.05.2016) Assuranseforeningen Skuld, en av verdens største aktører innen sjøforsikring, inngår avtale med Intility. Avtalen innebærer at Skuld vil benytte Intilitys ferdigproduserte IT-plattformtjeneste for sin globale virksomhet i Oslo, Bergen, Singapore, New York, København, London, Piraeus, Hamburg og Hong Kong.

Intility-tjenesten vil gi Skuld en komplett IT-plattform som inkluderer ubegrenset tilgang til skybasert compute og lagring, enterprise-grade sikkerhetstjenester, produktivitetsløsninger, og sømløs integrasjon med eksterne nettskyer. I tillegg vil Intility ta et totalt ansvar for Skuld sin IT-plattform gjennom hele avtaleperioden. Dette innebærer blant annet drift av selskapets infrastruktur og forretningsapplikasjoner, 24/7/365 overvåkning av alle systemer og brukere, single point of contact, samt sørge for en optimal IT-hverdag for alle Skuld sine medarbeidere.

- Med Intility får vi tilgang til en fremtidsrettet IT-plattform som gir oss den riktige miksen av trygghet, fleksibilitet og innovasjon for vårt miljø. Samtidig vil våre IT-ressurser nå kunne fokusere mer på digitaliseringen av Skulds kjernevirksomhet, noe som er svært viktig for oss, sier Rune Hope, SVP og IT-direktør i Skuld.

Avtalen med Skuld understreker Intilitys evne til å levere IT-tjenester til globale aktører med komplekse behov og distribuert infrastruktur. Intility har allerede flere internasjonale selskaper på kundelisten, blant andre Scatec Solar, Idex, Warner Bros, Photocure og Nevion.

- Vi er veldig stolte over at Skuld har valgt Intility-plattformen for sitt globale IT-miljø. Vår viktigste oppgave blir å ivareta en sikker og velfungerende plattform for selskapet, samt understøtte Skuld i deres kontinuerlige arbeid med å digitalisere egen virksomhet, sier administrerende direktør i Intility, Andreas Hisdal.

For mer informasjon, kontakt:

Skuld: IT-direktør, Rune Hope, tlf. 450 75 000

Intility: Adm. dir, Andreas Hisdal, tlf. 907 28 112

Om Skuld:

Skuld er et ledende sjøforsikringsselskap med en sterk finansiell posisjon og er klassifisert med ‘A’ rate hos Standard & Poor’s. Kundene består av internasjonale skipsredere og befraktere, aktører innenfor offshore og energisektoren med mer. Skuld ble etablert i 1897 som et ansvarsforsikringsselskap (P&I Club) for skandinaviske skipsredere. I dag tilbys en lang rekke forsikringsprodukter og juridisk assistanse gjennom Skuld P&I og syndikatet Skuld 1897 på Lloyd’s, London. Med hovedkontor i Oslo og et verdensomspennende kontornettverk assisterer Skuld sine medlemmer og klienter døgnet rundt.