​Statsbygg valgte Itera

Nyhet   •   mar 21, 2017 09:56 CET

Anders Thon Nilsen og Niko Nyström fra Itera, sammen med Ivar Østhassel (kontraktansvarlig) og Ellen Hansen (webredaktør). Foto: Statsbygg

Statsbygg har for tredje gang signert rammeavtale med Itera. Avtalen innebærer at Itera skal drifte og videreutvikle statsbygg.no de neste to årene, med mulighet for forlengelse. Itera skal sørge for sikker og effektiv lagring av nettstedet, vedlikehold av Statsbygg sin løsning og konsulentbistand til videreutvikling.

Prisbelønt nettsted

Itera har vært leverandør til Statsbygg gjennom flere år, og utviklet blant annet i 2014 statsbygg.no, som vant Farmandprisen for beste nettsted for offentlige virksomheter. I juryens begrunnelse het det blant annet: "Juryen gratulerer Statsbygg med gull og førsteplass i tidenes tøffeste offentlig-konkurranse. Statsbygg.no oppleves som et meget oversiktlig, gjennomarbeidet, nyttig og brukervennlig nettsted."

"Det er en sentral del av vår strategi å utvikle langvarige kunderelasjoner, så det å få fornyet tillit fra Statsbygg er noe vi setter stor pris på. Vi ser frem til et fortsatt spennende samarbeid, der vi benytter hele Iteras tjenestebredde innen kommunikasjon, design, utvikling og drift," sier Arne Mjøs, konsernsjef i Itera.

Kommentarer (0)