3 IWMAC-partnere forteller: – Derfor sertifiserte vi oss

Pressemelding   •   mai 25, 2018 13:44 CEST

Joakim Westerberg i Kyl Kvalitet AB er godt fornøyd med å være IWMAC-partner

IWMAC har over 50 sertifiserte partnere i hele Norge og Sverige. Her gir 3 av dem svar på hvorfor de ønsker å være en del av partnerordningen.

Kuldeteknisk: – Sertifiserte partnere jobber mer effektivt

Kuldeteknisk AS har installert IWMAC-systemer for kunder over hele Nord-Norge siden tidlig på 2000-tallet. Men i 2013 kunne de gjøre jobben enda mer effektivt enn tidligere. Da ble selskapet, som i dag er blant Norges største kuldeentreprenører, den første sertifiserte IWMAC-partneren.

– Det å kunne gi merverdi til kundene er selvsagt den fremste motivasjonen for å inngå tettere samarbeid med IWMAC. På sertifiseringskurset fikk vi grundig opplæring i IWMAC, slik at vi kan styre både installasjon og oppdatering uten bistand. Sertifiserte partnere jobber mer effektivt, noe både vi og kundene våre tjener på, sier automasjonsingeniør i Kuldeteknisk, Tore Jermoson.

Han og tre av kollegene hans har sertifiseringen. Det eneste de har vært nødt til å «ofre» for å bli partnere, er tiden de brukte på det to dager lange sertifiseringskurset.

– Denne tiden har vi hentet inn for lengst. Jeg ser på sertifiseringen som en utelukkende god investering. Sertifiseringen har bidratt til raskere montasje, og gjør at vi kan selge systemene til en rimelig penge, sier Jermoson

Kyl Kvalitet: – Som IWMAC-partner kan vi tilby unik ekspertise

Kyl Kvalitet installerer, vedlikeholder og reparerer kjølesystemer og varmepumper for blant annet matbutikker, næringseiendommer og privatpersoner i store deler av Sør-Sverige. I april 2014 ble de sertifisert IWMAC-partner. Joakim Westerberg, en av eierne i Kyl Kvalitet, er tydelig på hvorfor:

– Det startet med at vi fikk flere og flere matbutikker på kundelisten vår. Kjøl og frys er noe av det viktigste for dem som driver matbutikker. Er ikke alt på stell, vil enorme verdier kunne gå tapt. Kyl Kvalitet vil kun levere de tryggeste og mest forutsigbare løsningene for kundene våre. Jeg er ikke i tvil om at IWMAC er det beste, og derfor var det en selvfølge for oss å bli partner.

Kyl Kvalitet tilbyr avtaler for overvåkning og service for kundene sine, men har én betingelse: at de velger IWMAC.

– Dette er ikke et krav fra IWMAC, men et krav fra oss. IWMAC-systemet fungerer rett og slett alltid som det skal. Det er enkelt å feilsøke og gå tilbake i historikken. I tillegg er overvåkningen til å stole på. Som IWMAC-partner kan vi tilby unik ekspertise til kundene våre. Dette er den største verdien for oss, sier Westerberg.

Gratech: – Større fordeler med å være partner enn konkurrent

Gratech utvikler og leverer innovative produkter innen byggautomasjon, og står blant annet bak flere prestisjeprosjekter på Østlandet. De tar på seg totalansvaret for alle tekniske anlegg, og spesialiserer seg på å lage samspill mellom dem. Selskapet, som har hovedsete i Billingstad utenfor Oslo, ble sertifisert IWMAC-partner høsten 2017.

– En stor fordel med IWMAC er at systemet kan brukes i alt fra de minste driftsanleggene til de mest krevende byggene. Vi i Gratech leverte et tilsvarende system, men oppdaget at vi ikke kunne konkurrere med IWMAC. Vi så større fordeler med å være partner enn konkurrent. Den webbaserte brukerportalen og den automatiske backupen av anlegget er noe av det mest verdifulle med IWMAC, sier daglig leder i Gratech, Eric Grabner

Ifølge ham var de rabatterte prisene en viktig årsak til at Gratech ble IWMAC-partner. I tillegg er Grabner glad for at de nå kan medvirke til hvordan IWMAC og selve sertifiseringsordningen utvikler seg:

– Vi i Gratech ønsker aktivt å bidra til at IWMAC blir enda mer fremtredende og konkurransedyktig i markedet, sier Grabner.

IWMAC utvikler, overvåker og styrer tekniske anlegg innen varme, ventilasjon, kjøl og frys. De innovative løsningene sørger for at bedrifter reduserer energikostnader og varetap, samtidig som de øker kontroll og trygghet.

IWMAC ble etablert i Trondheim i 2001. Hovedkontoret ligger fortsatt her, men nedslagsfeltet har vokst betydelig siden oppstarten. I dag har IWMAC kunder og sertifiserte partnere over hele Norge og Sverige.

Kommentarer (0)