Hervik kommer med spennende nyheter til dagligvaremarkedet; to Naturlig lett syltetøy og en bærsaft med plommer og solbær fra Hardanger

Nå kommer det milde Hervik-syltetøyet som naturlig lett, som er en ny serie med syltetøy fra Hervik. Produktene inneholder 60 % bær og 30 % mindre sukker. Naturlig lett serien består av et Jordbærsyltetøy og et Bringebær- og Ripssyltetøy som vil bli tilgjengelig i utvalgte NorgesGruppen-butikker fra uke 8 i 2020. Jordbærsyltetøyet er primært laget med senga sengana bær som bidrar til å gi den gode jordbærsmaken. Bringebær og Ripssyltetøy er signaturkombinasjonen til Hervik (bestselgende smak på bærsaft) og er laget med søte bringebær og består av 25 % ufiltrert ripssaft som gir den mest naturlige smaken og ivaretar næringsstoffene.

Hervik kommer også med en presset bærsaft fra Hardanger med plommer og solbær. Dette er en deilig kombinasjon av friske og søte plommer med næringsrike og smakfulle solbær. Bærsaften inngår i Matskatt-programmet til Meny ettersom den har fokus på håndverk og tradisjon og består av ingredienser fra Hardanger.

Sentralt for familien i Hervik er å ta vare på tradisjonen om naturlig gode produkter som smaker som hjemmelaget, og alle Hervik sine produkter er derfor uten konserveringsmidler. "Hos Hervik lager vi syltetøy og bærsaft på gamlemåten, slik vår farmor gjorde det hjemme på kjøkkenet", sier Tor. "Vi bruker kun det som er mildt & skånsomt, for å få fram den friske og naturlige bærsmaken. Du kan være trygg på hva du spiser når du velger Hervik!"

Naturlig lett serien med syltetøy er tilgjengelig i utvalgte Joker, Kiwi, Spar, Meny og Bunnpris-butikker. Bærsaft med Hardanger plommer og solbær er tilgjengelig i utvalgte Spar og Meny-butikker.

Jensen & Co, distributør av Hervik

Kontaktperson: Iren Nicolaisen, Kategorikoordinator, Jensen & Co,