Visuelt Awards 2019 – Gull for redesign av glutenfritt Jyttemjøl i kategorien grafisk design

Pressemelding   •   apr 25, 2019 09:47 CEST

Foto: Sigve Aspelund

Jyttemjøl vant 11.april 2019 Gull for redesign av emballasjen på Grafill prisutdeling hvor det beste av visuell kommunikasjon feires. Jyttemjøl er en serie med næringsrikt, glutenfritt mjøl som er skreddersydd for cøliakere, allergikere eller andre som ønsker å leve glutenfritt. Sammen med OlssønBarbieri og den franske illustratøren Jean Michel Trixier har Jytte-forpakningene blitt laget som en hyllest til menneskene som sammen har utviklet serien til det den er i dag. Portrettene presenterer sentrale personer i Jytte sin historie.

Juryens kommentar

En glutenfri melserie som oser av ekte bakeglede og godt håndverk. I en kategori som vanligvis fremstår som klinisk og industriell har designerne skapt en sjarmerende liten familie med produkter – bokstavelig talt. Illustrasjonene portretterer menneskene bak denne lille familiebedriften og hver pose har fått sin egen personlighet som gjennomsyrer historiefortellingen. Fakta og næringsinnhold er formidlet på en leken og lettfattelig måte. En gjennomarbeidet og solid løsning hvor hver detalj bidrar til å bygge en sterk identitet.

Jensen & Co, distributør av Jytte-produktene

Kontaktperson: Irén Nicolaisen, Kategorikoordinator Jensen & Co, mob.: 46 81 84 81

e-post: iren.nicolaisen@jensenco.no

Kommentarer (0)