JUNKPARK - CAMP KOMPIS

Pressemelding   •   nov 17, 2010 18:33 CET

Lørdag 13. November ble Camp Kompis arrangert i Drammen Skisenter. Camp Kompis er det første eventet i en rekke av eventer hvor junkyard.no teamkjørere selv utarbeider ideen til et nyskapende og kreativt event. Først ut var teamkjører Torgeir Berre med Camp Kompis.

Torgeir Berre inviterte kompiser fra snowboardmiljøet til en sosial sammenkomst med kombinert snowboard-shredding og leirskole utfordringer. Målet med eventet var å tilby en minnerik dag i Drammen før alle kompisene i snowboardmiljøet sprer seg ut i verden for å kjøre brett.

Dagen startet med at samtlige inviterte kjørere ble fraktet opp med stolheisen til toppen av Drammen Skisenter, som ikke hadde åpnet for sesongen. Der var det klargjort en arena med rails og andre elementer fra Junkpark som kjørerne kunne leke seg på. Etter ett par timer med hygge og høyt nivå på kjøringen, dro alle opp til Drammens skjulte perle; Villmarks Opplevelseshytta hvor det ventet rykende fersk suppe fra Drammen Skisenters egen kokk og grilling av pølser. Deretter fulgte leirskoleaktiviteter hvor deltagerne fikk frem konkurranseinstinktet gjennom sagekonkurranse, speiderknuter, øksekasting og sekkeløp. Underveis viste det seg fort at mange av kjørerne også hadde talent uten om brettkjøring.

Mange tok turen

Blant kjørere som stilte opp for Torgeir Berre var: Martin Skogholt, Fredrik Perry, Jonny Aaseth, Alexander Lunde, Joakim Lien, Martin Gedde-Dahl, Fredrik Evensen, Aleksander Østreng, Even Brekke, Dina Treland, Eirik Nesse, Jesper Vik, Lars Haugvad, Arjan Bolding, Daniel Tengs, Matt Pain, Sindre Iversen, Ulrik Badertscher, Jonas Strømme og Fabian Harang.

Snowboard teamsjef, Martin Ruge og parksjef i Drammen, Magne Lislerud sto for alt av organisering og tilretteleggelse av arrangementet til alles store begeistring.

Daglig Leder i Drammen Skisenter, Erik Graaberg var veldig fornøyd med dagen og håper på å få åpnet skisenteret for alle førstkommende lørdag, 20. November, med forbehold om værendringer.

For mer info, sjekk ut: http://www.junkyard.no/ og http://www.drammen-skisenter.no