STOR SNOWBOARD KONKURRANSE ARRANGERES MIDT I OSLO SENTRUM

Pressemelding  •  18-09-2011 18:48 CEST

Stor snowboard konkurranse arrangeres midt i Oslo sentrum.

20 av verdens beste snowboardkjørere på rails kommer til Oslo 3. desember 2011 for å konkurrere ned trappene på Jernbanetorget i det som blir Skandinavias største snowboard railjam.

En premiepott på hele 15,000 dollar skal deles ut til de beste når ”Junkyard in the City” blir arrangert for første gang på Jernbanetorget ved Oslo S den 3. desember i år.

Arrangementet er i formatet railjam, street versjonen av snowboard, og den konkurranseformen som passer best i en urban setting. Til ”Junkyard in the City” skal det bygges et 12 meter bredt og 5 meter høyt stilas på øvre torg, og hele trappen fylles med snø til det som forventes å bli en stor folkefest for både snowboardentusiaster, generelt interesserte og tilfeldige forbipasserende.

I tillegg til DJ og lys-show blir konkurransen filmet og live redigert på stedet, og blir vist på flere storskjermer samtidig for å gjøre arrangementet så publikumsvennlig som mulig sier Prosjektleder Christoffer Bjerkan fra junkyard.no – som håper at flere tusen mennesker vil ta turen for å oppleve snowboard action på nært hold. Arrangementet er gratis og åpent for alle.

20 snowboardkjørere fra USA, Canada, Frankrike, Tyskland, Polen, Finland, Island, Sverige og Norge har blitt invitert til å delta. De 4 første navnene som er bekreftet er Mike Casanova (USA) Eiki Helgason (ISL), Ludwig Lejkner (SWE) og Fredrik Douglas Perry (NOR). De resterende navnene avsløres på www.junkyardinthecity.com i tiden frem mot arrangementet.

Oslo som snowboard hovedstad

”Junkyard in the City” er et samarbeid mellom flere aktører i den norske snowboardbransjen, inkludert Norges Snowboard Forbund som stiller med både konferansierer og kvalifiserte dommere for å kvalitetssikre arrangementet.

Vi håper dette arrangementet kan være rekrutterende til snowboardbransjen ved at barn og unge kan komme og se de aller beste i verden sier Snow Ansvarlig Martin Edin Ruge fra junkyard.no. I tillegg er det en fin måte å skape fokus rundt snowboard bare noen måneder før Snowboard VM i Oslo. Selv om det ikke er noen direkte kobling mellom ”Junkyard in the City” og Snowboard VM, er begge deler med på å sette Oslo og Norge på kartet som en snowboard hovedstad sier Ruge.

For mer info om Junkyard in the City, og for oppdatert kjørerliste se: www.junkyardinthecity.com

For stadige oppdateringer om arrangementet se: www.facebook.com/junkyard.no

Junkyard.no er en Skandinavias største nettbutikk for snowboard, skateboard og streetwear relaterte produkter, og fører over 350 merker som; Sweet Skateboards, Humör, Burton, DC, WeSC, Carhartt, Dr Denim, Vans, Element, Volcom, Adidas, Fox, Nike, Billabong, Globe, LRG, Levis, Enjoi, Converse, Tech Deck med fler. Junkyard.no har eget skate-team og snowboard-team, og er aktive på landsbasis med events og konkurranser. Junkyard.no er en ledende livstilsaktør for målgruppen. Junkyard.no er medlem av Trygg E-handel, og har kontor i Oslo, Stockholm og Trollhättan.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom